Kappersopleiding?

Ik zit er over na te denken om de opleiding tot kapper te doen.
Maar wat vinden jullie er van? Viel het mee, of juist er tegen…
En hoe zit het met doorstromen?
Wat zijn de voor en nadelen van deze opleiding/het beroep?
Alvast heel erg bedankt
<3

ik heb de opleidingniet gedaan , maar bij ons op school met beroepen voorlichting enzo zeggen ze dat je er rekining mee moet houden dat het een best wel zwaar beroep is .

Ik heb zelf geen kappers opleiding gedaan maar wel naar een open dag geweest en een meeloop dag. Ik bedoel dit niet lullig ofzo maar : Het is echt láág niveau. Bij ons tenminste, echt niet stom bedoelt. Ik was op de open dag en we moesten leren hoe we moesten vlechten ( Like you don’t know) ook de mensen die er zaten vonden het permanenten verschrikkelijk om te doen en het lastig om modellen te vinden. Verder vinden ze het knippen/verven natuurlijk hartstikke leuk om te doen. Maar ik ben zelf afgeknapt omdat ze je nogal… dom behandelen zeg maar. De opleiding is ook redelijk duur ( eigen pop/ scharen en dergelijken betalen)

Bedoelen ze dan psygisch? Dat mensen hun levensverhaal vertellen, of dat je de hele dag moet staan?

This toch kapster. Of ben ik nu blond.

ik doe een kapstersopleiding,
en het valt best wel mee,
in het begin is het lastig,
en word je gek van dat je de hele dag moet staan,
maar daar wen je best snel aan.
ik vind het een superleuke opleiding!
als je vragen hebt, ask me!

Bij ons helemaal niet! gelukkig.
en je word normaal behandeld, het is altijd gezellig maar iedereen kan ook heel serieus bezig zijn, je kan altijd alles vragen enz.
ik ben heel tevreden over mijn opleiding.

+ je kan geen werk vinden in kappersbranche wegens bijna alle lwo, vmbo-b en kader het doen…

@ Cheesecake:
Ja dat hebben ze ook tegen mij gezegd, dat het te makkelijk voor me zou zijn.
@ Amorous: Dankjewel! Is de opleiding zelf moeilijk? En wat voor vakken heb je…