kapotte mondhoeken

ik heb heel snel kapotte mondhoeken. Waarschijnlijk komt het door al mijn geweldige allergieen. (ben alergisch voor bijna alle dieren met haar, noten, pinda’s enz.)
Als ik versgeperste jus drink voel ik daarna een soort branderig gevoel in me mondhoeken wat eindigt in gescheurde mondhoeken.
Ik heb het ook soms als ik bijv, een broodje eet.

Ik smeer er altijd veel vaseline, purol of iets dergelijks op, maar na een tijdje lijkt het alsof het nie tmeer helpt :S

ik heb het niet heel erg ofzo, want je ziet het niet echt, maar het doet zo zeer als eht openscheurt

Maar hoe kom ik hier het snelst vanaf of kan ik het voorkomen? Het is heel lelijk

ohh ik heb dat ook, vooral als het koud is en het doet echt pijn, helemaal als je moet gapen of lachen ofzo :woman_facepalming: helaas weet ik de oplossing ook niet.

me 2
ga naar de dokter, het is een schimmeltje in je mond.
en je besmet steeds jezelf doordat en speeksel in je mondhoeken komen.
ben er nu bijna van af.

Ooh, echt, dat klinkt best vies;p
Maar idd, elke keer als ik er bijna vanaf ben dan ineens komt het weer terug.

Ik heb het ook. Elk jaar de hele winter door. Niks helpt ertegen, het blijft gewoon steeds open gaan.
Het enige wat je kan doen is het heel vet houden. 's Nachts een dikke klodder Bepanthen erop en overdag goed vet houden met Labello/Vaseline. Oh en ga er niet aankrabben of aanzitten met je tong.

Je kan er ook mee naar de dokter gaan, het kan soms ook een schimmelinfectietje zijn. Als je het heel lang of heel vaak hebt krijg je er dan soms wat voor.

& ik heb er niet altijd last van, soms een paar weken ofzo en dan weer maaanden niet, en dan opeens begint het weer, en nu heb ik het alweer een paar weken

Oftewel: lage weerstand/een vitamine tekort.

ja dat had ik dus ook.
het kwam steeds terug!
je krijgt gewoon een zalfje mee ( ik twee, 1 voor smorgens en eentje voor savonds ) en dan moet je dat een paar weken smeren en dan is het eindelijk WEG!@
hoop ik.
moet nog ff doorsmeren anders komt het weer terug.

nee , het is besmettelijk.
mijn vriendinnen en ik hadden allemaal zelfde lipgloss van die vriendin gebruikt.
en toen kregen we het.

Dat had ik ook… goed smeren met lippenbalsem heeft goed geholpen.

Ja maar schimmeltjes krijg je als je weerstand laag is.
En het is ook besmettelijk ja :confused:

1 0 voor u.
dat wist ik niet

Je bent er vatbaarder voor in ieder geval ;3
Dus gauw wat meer fruit eten :V

hihi, als ik een appel afbijt krijg ik het ook, dan maar eentje in stukjes snijden :wink:

Haha ik heb er ook last van, in de winter dan.
Echt vervelend is het, want het ziet er gewoon niet uit!
Ik heb nog geen oplossing gevonden, behalve het gewoon
vet houden en gezond eten. En niet aanzitten, want dat verspreidt het alleen maar.

Oh, ik heb dat altijd als ik op vakantie ga! Oftewel als het boven de 25 graden is. Ik gebruik dan altijd lippenbalsem van de apotheek, die werkt bij mij heel goed.

Jaa ik ken het ook, super irritant want je kan idd je mond niet ver opendoen om te eten ofzo. Ik smeer er Rosebud Salve op. De hele dag door een beetje en 's avonds voor t slapen gaan nog en dan gaat t bij mij altijd geleidelijk aan weg :slightly_smiling_face:

ik heb dat ook soms.
wat ik altijd doe is een klodder vaseline voor het slapen erop smeren, totdat het weg is. :’)

Misschien moet je ipv vaseline iets gebruiken wat een beetje intrekt

[i]Ik heb dit ook, bij mij was het een chronische bacterie… Bij mij is het op dit moment erg verminderd, maar het zal nooit weggaan…

Maarja, goed vet houden, veel vitamines eten, komt goed :grin:[/i]