Kapotte crackle nagellak?

Hee,
Ik heb mijn zwarte crack nagellak nu sinds deze zomer, en ik heb hem al vaak zonder problemen gebruikt. Maar ik doe hem net op, en op verschillende nagels wil hij niet cracken! Dus op mijn duim en wijsvinger is ie wel gecrackt en op de rest van mijn vingers is ie gewoon zwart. Heeft iemand dit ooit eerder gehad of van gehoord? Want hij is nog gewoon goed, hij is niet dik en stroperig maar gewoon normaal.

heb je er wel lak onder zitten ?
wat ook nog kan is dat je gewoon te dik doet.

Dat heb ik ook x(

ja ik heb er lak onder zitten en ik doe het eerder te dun,

Dat heb ik ook…

Zou het dan echt komen omdat ie nu “wat” ouder is? Dus dat ze maar een halfjaar meegaan? Ik heb trouwens geen goed merk ofzo, hij heet zelfs happy & cheap maar alsnog.

Die van mij is nog geen 2 maanden:p ik weet natuurlijk niet wanneer die gemaakt is… Ik heb trouwens die van essence… ook goedkoop xD

Mijn vriendin had ook zoiets, ze had twee potjes (zelfde merk) crack nagellak gekocht. En geen een van beide deed het. Echt op alle mogelijke manieren geprobeerd en nog steeds niet gelukt :frowning_face: echt vaag.

Die van de h&m doet het bij mij alleen op nagellak van catrice en van gosh, niet op nagellak van de h&m zelf en van de hema enzo… Echt heel vaag. Dus misschien ligt het aan het merk nagellak wat je eronder hebt ofzo?

Ik heb daar soms ook last van met mijn OPI shatter, terwijl dat wel een goed merk is. Maar ik merk dat dat dan gewoon aan mezelf ligt. Ik merk dat het het beste werkt als je het niet te dun doet, ik strijk ook bijna niet af aan het zijkantje. Dan gewoon in één keer over je nagel heen gaan. Niet vaker, of opnieuw, of nog een keer erover, blabla, want dan ‘‘crackt’’ 'ie vaak niet. Dus het belangrijkste is dat je voldoende nagellak aanbrengt, en in één keer.

Dat komt omdat de onderlaag waarschijnlijk niet goed droog is.
Ook moet je de crackle lak in een keer aanbrengen, anders ga je de cracks opvullen. Voor kleine cracks pak je een dunne laag en voor grote cracks pak je een dikke laag.

T lijkt mij dat als er maar íets bij dat spul komt, t t niet meer doet, bv. een keer per ongeluk beetje andere nagellak erbij of tóch een beetje uitgedroogd of zo… ik gebruik nooit crackle nagellak, maar t lijkt mij hopeloos, gewoon nieuw potje kopen ; )

essence doet t gewoon (:

goh ik heb zwarte van de claire’s…
die werkt echt niet…

waar komt die van jou dan vandaan?

ik heb die van opi en die werkt nog prima na een half jaar (:

Mijn merk is dus Happy & Cheap, ik heb hem uit griekenland, en het heeft niets te maken met hoe ik het aanbreng, want ik heb een halfjaar lang nog geen problemen gehad dus het zal wel gewoon uitgedroogd zijn ofzo. Jammer want de goedkoopste die ik nu tegen ben gekomen is 5,95 en deze was 1 euro.

Essence, Etos en DA hebben goedkope crackle nagellak. Je vind ze ook vaak in voordeelhallen, zoals La Femme, die kosten ook bijna niets.

Als je je crackle lak tot leven wil wekken zou je nagellakverdunner erbij kunnen doen (te koop bij Douglas van het merk Mavala, of de DM in Duitsland van P2), misschien helpt dat.

Ik heb in arnhem geen crack nagellak bij de kruidvat of etos gezien en ook geen DA. Maar bedankt voor de tips, maar ik bestel wel wat van beautyjoint.

Alleen de grote Essence schappen hebben dat. Bij de DA heten ze graffiti nails ofzoiets en die van Etos komt snel, die is pas uit. Rimmel komt ook met een crack lak, dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn.