kans op zwangerschap na inname MAP op dag van ovulatie

Hey meiden

Zaterdag tussen 5 en 12 uur heb ik 3 keer seks (2 pauzes genomen) gehad met mijn pas vriendje.

Hij is pas na de eerste pauze klaargekomen in mij. Ik ben toen onmiddellijk naar de wc gegaan om het sperma uit me te laten lopen. Een halfuurke later hadden we weer seks. Hierbij was niemand klaargekomen.

Maar omdat we beiden dronken waren na een nachtje Londen waren we een condoom vergeten. Ik neem alsook geen pil dus ik had enorm veel schrik en ben in Londen onmiddellijk een morning after pil gaan zoeken. Ik heb de morning after pil ruim geteld 90 minuten (1’5 uur) na de seks ingenomen.

Maar nu ontdekte ik zonet dat zaterdag 27 maart mijn ovulatie zou plaatsvinden (vruchtbaarste dag) Want ik was deze maand ongesteld geworden op 12 maart. En ik heb een regelmatige cyclus. Dus mijn ovulatie was sowieso één van deze dagen.

Dus nog eens kort: ik heb zaterdag onveilig seks gehad en binnen de twee uur een MAP genomen maar wel op de misschien vruchtbaarste dag.

Zou ik gespaard zijn of heb ik prijs?

Je hebt best kans dat je zwanger bent, kunnen wij niet vanaf hier zeggen. Ik hoop dat je hiervan leert en voortaan een voorbehoedsmiddel gebruikt. En hebben jullie ook gedacht aan een soa-test?

We gebruiken het normaliter altijd en mijn vriend is vorige week getest en ik ook. We zijn beiden clean.

Hm, maakt niet echt veel uit. De vruchtbaarste dag = dag dat een spermacel een eicel kan bevruchten. Maar de MAP werkt tegen de innesteling, niet tegen bevruchting. En innesteling is pas 5 à 6 dagen na de bevruchting.

In principe, als je de map snel genoeg neemt (Wat bij jou zeker het geval is) heb je een minieme kans om zwanger te zijn.

Dus zelfs een bevrucht eicel kan door de MAP tegen gehouden worden om in te nestelen?

Ja! Een MAP werkt pas niet meer als de innesteling heeft plaatsgevonden.

Ahok dat klinkt al een beetje geruststellender.

Bedankt x

Ik snap niet zo goed hoe je wel te dronken kan zijn om een condoom om te doen maar dat je dan wel direct daarna kunt beseffen om een MAP te halen.
Maar goed, een MAP werkt gewoon, zoals al gezegd is.

Wel we hadden geen condoom in het hotel en doordat we dronken waren, dachten we niet meer nuchter na waardoor we stom besloten het zonder te doen. Ik heb toen wel meerdere keren gezegd niet in mij klaar te komen. Bij de eerste keer lukte het sowieso niet maar bij de tweede keer had ik het niet eens door dat hij in me klaargekomen was en hij was het even vergeten om uit me te komen. Op dat moment geloof me was ik heel goed bij verstand en na de derde keer ben ik onmiddellijk op MAP jacht gegaan in Londen. Wat een awkward en moeilijke opgave.

Je weet hopelijk ook dat voor het zingen de kerk uit gaan niet betrouwbaar is?

Ja dat weet ik hoor. Ik had sowieso de MAP genomen ook al was hij niet in me klaargekomen.

Dit kan in het algemene Ben ik zwanger topic.