Kankerverwekkende straling, mobieltjes.

Las daar dus laatst een heel artikel over. Normaal had ik altijd zoiets van. Ach, het zal allemaal wel, je krijgt tegenwoordig overal kanker van.

Ik vraag me af hoe jullie er tegenaan kijken, en zetten jullie je mobiel 's nachts uit? Waar heb je hem liggen? Begin namelijk toch wle een beetje bang te worden…

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1261572
Sinds ik deze uitzending laatst ergens tegen kwam, en naar heb gekeken ga ik er heel anders mee om.
Ik zet hem nu uit 's nachts, en leg hem onder mijn nachtkastje… En als ik nog moed heb om uit bed te komen op mn bureau haha.

Ik heb hem aan staan onder mijn hoofdkussen… Me so badasssss

Ik deed hem vroeger altijd uit, maar nu steeds minder…

hm zou dat echt waar zijn? ik heb hem namelijk altijd naast me op bed liggen als ik slaap en ik heb hem ook altijd bij me enzo.

Ik had hem eerst ook naast mijn bed liggen, maar een half jaar geleden ongeveer ging ik me heel ziek voelen. Ik heb een lage weerstand door een andere ziekte en ik moest sowieso al goed letten op wat ik wel en niet doe. Maar nu bleek dus dat het door mijn mobieltje nog veel erger werd. Je kunt er waarschijnlijk inderdaad kanker van krijgen, maar kleinere kwaaltjes, zoals vermoeidheid (als ik 's ochtends opstond was ik nog niet uitgeslapen), futloosheid, hoofdpijn, duizeligheid en ruis in je oren. Sinds ik mijn mobiel vaker uitzet, minder achter de computer zit en we geen draadloos WIFI meer hebben, en onze DECT-telefoon (is heel slecht voor je!) het huis uit is, gaat het een stuk beter met me!

Ik geloof er eerlijk gezegd vrij weinig van. zoals dontstopmoving zei (eerst dacht) ‘je kunt tegenwoordig overal kanker van krijgen’

En ik vind het risico dat je er echt kanker van krijgt te klein om me nu zorgen te maken.

Ik geloof er heel eerlijk ook vrij weinig van. Laatst was ook een documentaire op tv waarin je te horen kreeg dat o.a cola, crystal clear en 7-up ook kankerverwekkende stoffen zouden bevatten. Sorry hoor, maar als dát al kankerverwekkende stoffen zou bevatten kun je toch bijna niks meer doen in je leven?

Ik heb hem altijd aan naast mijn hoofdkussen liggen. Ik vind het eigenlijk maar eng om over na te denken (daarom doe ik er niets mee) maar natuurlijk zit er wel een kern van waarheid in.

Dit. + mijn mobiel is tegelijkertijd mijn wekker, dus ik moet hem wel aan houden haha ;p

Je krijgt overal kanker van, als dat zo is, dan is het zo.
Bij mij ligt tie gewoon onder m’n kussen.

In ALLES zit wel kankerverwekende stoffen…
Echt gewoon ALLES, als je dit niet wilt kun je beter in het bos gaan leven en zelf je eten planten en blablabla. We krijgen echt zo veel schadelijke stoffen binnen per dag, je kunt dat toch niet tegen houden! En het hoeft helemaal niet te betekenen dat je er ook kanker van krijgt… Anders zou heel de wereld nu kanker hebben. Dus ik probeer er maar niet teveel over te denken en gewoon te genieten van mn leven :slightly_smiling_face:

IK zet m’n mobiel 's nachts uit, ik bedoel waarom zou ik hem aanlaten? Ik voel me niet zo belangrijk dat ik 's nachts m’n mobiel aan heb staan. Vind ik altijd zo vervelend als ik mensen whatsapp ofzo en ze dan zeggen van je maakt me wakker! Dan ben ik echt van 'moet je je maar niet zo belangrijk voelen dat je mobiel ‘s nachts aanstaat.’

ik heb een keer gehoord dat fietsen ook kankerverwekkend is.

Je weet dat veel mensen hun mobiel gebruiken als wekker he :")? Dus als ik daarvoor gewekt zou worden, zou ik dat inderdaad ook sturen.

Die straling is pas in verhoogde mate als je telefoon wat ontvangt. Je kan eventueel je internet uit proberen te zetten, maar dat is ook overal, gezien de wifi.
Maar alles is kankerverwekkend. Zelfs vlees eten. In het leven zit namelijk straling, gewone organismen hebben ook straling. Sta er niet teveel bij stil,

:"D

Je wekker doet het ook als je telefoon uitstaat, sowieso vind ik het zonde van de stroom om je telefoon 24/7 aan te hebben staan, maar ieder z’n ding. :slightly_smiling_face:

Ik heb hem alleen op stil staan en hij ligt ongeveer een meter van mijn bed af, op mijn bureau. Maar die straling is er altijd, dus ook als je hem in je broekzak hebt of als je veel belt…