Kanker

ikzit een beetje met een probleem, mn moeder heb vandaag te horen gekregen dat ze baarmoederhalskanker heeft. niet heel kwaadaardig en in april word het weggehaald maar nu mijn probleem. ikziet hier helemaal niet zo mee, is dat niet raar ikbedoel komop mnmoeder heeft gewoon kanker. ik ontloop haarnu ook een beetje. is dit niet raar?

xoxo

Nee, als het gewoon weg gehaald word en er verder geen probleem is. Waar zou je je druk over moeten maken?

huh. waarom zou je haar ontlopen? alsof zij het nu overkan brengen?
en al sik jou was zou ik nu maar die baarmoedehals kanker prik halen voordag je het ook krijgt :wink:.

sterkte maarhe me tje moeder.

Het is niet gek dat je haar ontloopt, je weet niet hoe je erop moet reageren, dus laat staan wat je tegen je moeder moet zeggen.
Praat er over met je moeder, dat is het beste denk ik.

nee die mag ik niet van dr, maar de kans is wel erg groot dat ik het krijg wnd mn oma heb het ook gehad,
maar iklaat me wel elk jaar testen vanav mn 30e :slightly_smiling_face:

Je beseft het waarschijnlijk nog niet 100% , dit is heel normaal.
sterkte!

oh zoo.
ik dacht dat jeje moeder ontloopt omdat je echt bang voor dr bent of haar nu niet mocht.
maar het is dus dat je echt niet weet hoe je moet reageren?
lijkt me ook wel moeilijk, maar je moet er juist zijn voor je moeder denk ik.

precies

oke toen mijn moeder kanker had, ook niet superernstig, was ik echt meteen helemaal in shock, maar ik denk dat dat gewoon voor iedereen anders is.

ik snap wel dat je die niet zou mogen, maar als ze weet dat jij het misschien ook zou krijgen lijkt het me logisch dat je hem zou nemen. je wilt toch niet ook baarmoederhals kanker krijgen?
en wilt je moeder dus ook dat jij misschien het zelfde als haar mee gaat maken? lijkt me sterk. maarja, het is wel je moeder die beslist over je.

officieel mag je zelf beslissen over die prik he

ikwil hem zelf ook niet, het blijkt datie maar bij 70% van de meisjes werkt :slightly_smiling_face:

allemaal broodje aap verhalen!

en baad het niet, dan schaad het niet.

(ik heb het over de prik he :stuck_out_tongue:)

en ja sterkte met je moeder

nee hij werkt tegen 70% van de virussen die baarmoederhalskanker veroorzaken…
verder sterkte ermee…

nee hij werkt teen 70% van de vormen
maar dan nog… maar bij 3 van de 10 meisjes niet, je loopt dan toch minder kans he…

jaa ikhad alleen iets over 70% gehoord :blush:
maartog er zou maar iets mis mee zijn ofzo

Als ik het helemaal vergoed zou krijgen van de ziektefonds zou ik het doen hoor ! maar ik ben 17, dus het helpt minder goed bij mij ofzoiets
Maar als ik jou was zou ik gewoon die prik nemen, beter voorkomen dan genezen lijkt mij toch?
Sterkte met je mams …
x

Heb jij enig idee hoe beangstigend zo’n ingreep moet zijn voor haar moeder? Het is een zware ingreep en elke operatie brengt risico’s met zich mee dus doen alsof er niets aan de hand is zou ik toch niet proberen te beweren.
En dan heb ik het niet eens over de psychologische en traumatische gevolgen het voor haar moeder kan met zich meebrengen. Je baarmoeder weghalen, waar je kinderen hebben ingezeten en dat een deel uitmaakt van je vrouwelijkheid en vruchtbaarheid enzo.
Mijn moeder heeft deze ingreep ondergaan en sorry maar ik kan er niet tegen als er over zulke dingen luchtig worden gedaan.

Je moeder is egt dom als jij die prik niet mag halen, ik zou het gwoon doen;)
verder succes met je moeder…

Uhm waarom zou je haar moeder dom noemen? Als haar moeder vind dat haar kind dat niet mag halen om bepaalde redenen, dan heeft ze heeft ze daar recht op.