kaneelkruimel deeg

dit is een recept dat je gewoon als deeg eet. voor degene die zo gek zijn op appeltaart deeg en koekjes deeg haha
er zitten geen eieren in dus het is niet schadelijk om rauw te eten.

kaneelpoeder
30 gram bloem
15 gram suiker
vloeibare boter

doe de bloem en suiker in een bakje en voeg er wat kaneelpoeder aan toe. doe er daarna ong 2 eetlepels vloeibare boter door, en roer met een vork. als het goed is word het dan een kruimelachtig deeg. als het te droog is doe je er iets meer boter bij. is het echt een plakkerig deeg, zit er teveel boter bij. (een beetje bloem en suiker erbij kan helpen) en daarna kan je t lekker opeten :slightly_smiling_face:
xx.

haha, dat ga ik uitproberen. (A)

haha lekker :slightly_smiling_face:
maar wat is vloeibare boter?

In zo’n grote tube van bijv becel

t kan ook met vaste boter maar dat moet dan weer smelten, dus vloeibara is makkelijker;)

Ik ga het nú proberen.

En toen kwam mijn Engelsprekende tante thuis. Ik als een gek alles terug zetten, was net het suiker aan het wegen. Komt zij;“Why are you weighing the sugar? You must be very bored!”

Ik had geen zin om alles uit te leggen, dus ik lachte maar.

Ik wist niet dat het schadelijk is om dat andere deeg te eten?

Dat is 't ook niet, maar je krijgt op een gegeven moment wel buikpijn ofzo, door dat rauwe ei.

Dat komt altijd door die rauwe eieren die erin zitten :wink:

deeg kan nooit gezond zijn :slightly_smiling_face: maar je kan toch net zogoed van het ‘gewone’ deeg eten, net alsof je dood gaat van wat deeg.

Of zijn hier mensen die een hele kom leegvreten, aaaah vatsig :ninja:

Neej je gaat er vast niet dood aan, maar in rauw ei kan salmonella zitten en daar kan je heeel ziek van worden (lees: bloedvergiftiging, tyfus en zelfs aantasting van organen)
owja, nu bedenk ik… je gaat er misschien dus toch wel dood aan als je salmonella hebt en niet naar 't ziekenhuis gaat. Niet zo handig dus om rauw appeltaart deeg te eten. (maarja, het is ook zoooooooo lekker)
dus moet je kiezen: of je wilt helemaal geen risico nemen, en eet geen rauwe eieren, of je neemt het risico (wat ik doe en ik ben er nog nooit ziek van geworden)

en: het maakt voor de salmonella niks uit of je veel of weinig rauw ei eet, want 20 bacteriën zijn al genoeg om ziek te worden - en da’s heel weingig-

dat van dat er geen eieren inzitten zei ik alleen voor de mensen die daar moeilijk over gaan doen (ik weet dat die hier ook op zitten) zelf snoep ik ook altijd van deeg met rauw ei erin hoor :grinning:
schijnt dat als je elke dag 2 rauwe eieren eet, en dat een jaar lang… dat je maar iets van 10% kans heb op salmonella… heel weinig kans dus !
en deeg is gewoon lekker, dus die ei maakt mij nie uit :grinning:

up

oh ,dat wist ik dus niet nee :slightly_smiling_face:
maarja ik snoep gewoon van de eierdeeg, als ik doodga heb ik maar pech

haha lekker droog jij

muahaha XD
droogkloot

Dat is zo lekker, ook zonder kaneel ! :slightly_smiling_face:

ik zit het nu te snoepen :flushed:

lekker he :grinning: