kan verwijderd worden

kan verwijderd worden…

-

Misschien moet je tegen M zeggen dat je hem niet meer moet zien, en tegen je vriendje zeggen dat je het fijn zou vinden als je meer aandacht krijgt? Want de aandacht is eigenlijk waar je het voor doet… (Als ik het goed begrijp)

^ Idd.
En veel jongens geven meer aandacht in het begin dan later…
Misschien is dat met M. precies hetzelfde, dus ik zou niet meteen je relatie met D. daarvoor riskeren. Waarschijnlijk heeft D. het niet eens door dat hij te weinig aandacht geeft, dus praat er met hem over!

Klopt, die aandacht word altijd minder omdat hij nu het gevoel heeft dat hij je al heeft en je niet meer hoeft te “veroveren”. Ik zou hier met hem over praten dat je die aandacht weer terug wilt, omdat je wel iets moet doen voor je relatie, het moet van 2 kanten komen. En ik zou m vertellen dat je liever gewoon vrienden blijft.

Ik ken je probleem. Na een tijdje word een relatie gewoon minder “spannend” en dan is de aandacht van andere jongens iets wat je echt heel erg goed doet!

Je zegt zelf al dat je echt verder wilt met je vriend. Hoe leuk je M ook vind, je kunt hem het beste zeggen dat je hem leuk vind, maar dat het weer goed is met je vriend en je niet wilt dat dit kapot gaat. Ook zou ik hem dan vertellen dat je echt graag vrienden met hem wilt blijven. Misschien dat dit moeilijk is als hij jou leuk vind, maar het valt altijd te proberen. Als je verder wilt met je vriend is dit wel een soort van offer wat je dan moet maken.

Met je vriend zou ik gewoon een keer goed praten. Vertel hem dat je het jammer vind dat het niet meer zo spannend is als in het begin en of jullie hier samen oplossingen voor kunnen bedenken.

Klopt, je bent niet vreemdgegaan, je geniet gewoon van de aandacht van M. Ik zou als ik jou was tegen M zeggen dat het verkeerd was, dat het niet zo bedoeld was, die kus. En dat je het fijn vond dat hij je zoveel aandacht gaf. Je zou kunnen proberen subtiel te zeggen ‘Sorry, maar ik heb sinds kort weer met D, en ik wil hem niet kwijt… maar ik wil jou ook niet kwijt als vriend, ik hoop dat je dat begrijpt?’

Succes! :slightly_smiling_face:

ja wat snijboon zegt.
en denk er ook is aan hoe je voelt bij D, in de tijd dat het goed gaat. je krijgt nu wel de aandacht van M maar je weet niet hoe hij in een relatie is. misschien past hij dan helemaal niet bij je, en je weet nu iig dat D bij je past.

ik snap echt heel goed wat je bedoelt. in het begin gaat een jongen leuk en lief tegen je doen en daarna ‘heeft hij je’ dus doet hij geen moeite meer. ik heb ook een keer een kus aan een jongen gegeven die mij leuk vond terwijl ik een relatie heb. maar hij gaf mij ook veel aandacht. ik heb gewoon voor mezelf gekeken: voelde ik iets bij die kus? zo niet dan vertel ik het niet aan mijn vriend, omdat dat het einde van onze relatie zou betekenen.

Ja , je mist de spanning en de aandacht een beetje, denk ik. Praat er gewoon over met je vriend. Maar als ik eerlijk mag zijn : ik zou dat kusje gewoon verzwijgen. Het betekende niets en het gaat net weer goed tussen jou en jouw vriend. Leg de situatie uit aan M en mss kan je je ook excuseren want je hebt 'm wel hoop gegeven.

-

Als het echt niet werkt, zou ik het uitmaken met D. je komt er toch uiteindelijk
achter dat jullie verschillende dingen zouden willen in een relatie, en dan gaat
het nooit werken toch?

het kort maken van het verhaal is niet gelukt volgens mij.
maar ik denk dat je je vriendje idd voor meer aandacht moet vragen.

Als er problemen zijn moet je er alles aan doen om het op te lossen, als je immers een serieuze en langdurige relatie wilt. Tegenwoordig gooien mensen voor het geringste er met de pet naar. Denk je nou echt dat die mensen die jaren bij elkaar zijn geen problemen hebben? Die weten wat doorzetten is.

En sorry, maar je kunt niet van twee jongens tegelijk houden. Typisch een gevalletje besluiteloosheid. Val je nou echt voor die standaard smooth talk van jongens? Ik hoop dat je beseft dat jongens dit altijd in het begi doen om een meisje te krijgen, en als ze die eenmaal hebben zullen ze meer hunzelf zijn en kom jij misschien wéér niet aan die aandacht die je zoekt. En ja je bent vreemdgegaan.

-

Ik ken een vriendin die dit probleem ook had. Als ik jou was zou ik eens goed met je huidige vriend praten … en hem een beetje bang maken, zodat hij begrijpt dat -ie je kan verliezen als hij niet meer doorgaat met aandacht geven.

En hoe lang had je met je huidige vriendje zei je?

Sinds april 2009. Staat in het beginpost :'B

haha dankjee XD wou het net zeggen :stuck_out_tongue: