kan verwijderd worden

.

Als je er echt mee zit zou ik die vriendin ermee confrontreren. Ik begrijp dat die vriendin er alle redenen voor heeft dat zij zich zo gedraagt, dus dan is het goed als je daar rekening mee houdt (en ik zeg niet dat je dat niet doet!).
Ik zou op een moment dat jij je niet aan haar ergert, alleen (anders kan ze misschien groepsdruk voelen) op een rutige, niet beschuldigende toon met haar praten.

Miss voordat je dat doet met je vriendinnengroepje bijeenkomen om te kijken welke vragen je zou willen stellen?
Ik zou dan duidelijke afspraken maken met die vriendin, van beide kanten toe. Dus wat jou dwarszit, maar ook hoe je die vriendin beter zou kunnen helpen met haar hoofdpijn. Op deze manier leren jullie elkaars grenzen misschien wat beter kennen, en/of elkaar beter begrijpen?
Wow dat was een lang bericht :slightly_smiling_face:

Ik denk dat ze heel onzeker is en moeite heeft om open en spontaan te zijn. Ik denk dat jullie een keer met zn alle moeten gaan zitten en praten met haar op een vriendelijke en rustige manier jullie iritaties kunnen uitleggen. Probeer haar beter te leren kennen en vraag naar meer uitleg over haar hoofdpijn dan kunnen jullie het beter begrijpen. Ik wed dat het een harstikke gezellige en leuke meid is als je haar beter leert kennen en praat met elkaar. Probeer ook niet te oordelen :wink:

Soms gaan vriendschappen over en groei je uit elkaar. Als deze vriendin in zo’n mate niet meer bij de groep past dan gaat het vanzelf dat ze stopt met afspreken. Maar dit doet ze niet dus zijn jullie nog heel belangrijk voor haar. Omdenken om er juist alleen maar voor haar te zijn en meer niet soms.