kan niet uitzetten

Ik heb een mac en was bij het begin scherm van sims 3, waar je moet klikken dat je 't wil gaan spelen en ook downloads in 't spel kan zien enzo.
Alleen toen werd het beeld zwart en ik kan hem niet meer uitzetten, ik kan de sims niet afsluiten want hij reageert niet op stop…
Ik kan nu m’n hele laptop niet meer uitzetten want hij zegt dat ik dan eerst de sims moet afsluiten.
Als ik op het icoontje van sims druk start ie niet opnieuw op maar komt dat zwartevenster in beeld…

iemand graag?

Heb je geen taakbeheer?

Als ik op sims sluiten klik gebeurt er niks…

stekker uit stopcontact?

Vervelend! Wachten tot de accu leeg is inderdaad…

Of gewoon de hele tijd op de uitknop drukken, of bij het sims icoontje met rechtermuisknop en dan “stop” of hopelijk als er “forceer stop” staat

Nou ik had hem dus al leeg laten lopen, de batterij.
Alleen dan gaat 'ie op sluimerstand en als k hem dan weer aanzet blijft het programma open staan…

ik ben niet bekent met een mac, maar bij mn laptop trok ik gewn de batterij eruit.

Nou ik zal je eens wat vertellen, ik ben zelf ook niet bekend bij een mac.
Ik ben altijd opgegroeid met windows en heb sinds een jaar een mac, ook mijn familie is hier niet bekend mee.
Ik weet hoe je de basisdingen doet maar ’ foefjes’ enzo ben ik ook helemaal niet in thuis…
Heel zonde, ik weet het maar ik weet niet wat ik daar aan kan veranderen

Uhm, werkt het niet wat ik zei dan?
Ik heb het ook wel afentoe en ik blijf gewoon op die uitknop klikken tot ie uit gaat. Gaat prima

Kun je nog bij je instellingen? Dat je instelt dat je laptop uit gaat als je hem dicht doet of als de batterij leeg is.