Kan niet stoppen met calorieën tellen!!

Heey,

Ik heb een probleem ik kan echt niet stoppen met calorieën tellen… van alles wat ik eet kijk ik naar de calorieën. Ik heb volgens mij geen anorexia ofzo want ik eet niet super weinig. Wel probeer ik een beetje af te vallen/op mijn eten te letten.

's Ochtends eet ik een bakje yoghurt met honing, als lunch twee boterhammen, na school een koekje, bij het avondeten wat de pot schaft en soms 's avonds nog een koekje.

Maar van alles wat ik eet MOET ik gewoon de calorieën weten. Ik word helemaal gek van mezelf, maar ik wil ook niet per ongeluk iets eten met super veel calorieën erin.

Heeft er iemand tips?

k zou hulp zoeken, kijken of je met iemand kunt praten. Je ouders, vertrouwenspersoon, psycholoog oid. Waarom wil je die calorieën weten? Wil je afvallen, ben je bang voor ‘ongezonde’ producten of is het iets anders?

Het is in elk geval positief dat je inziet dat er iets niet goed zit, daarmee heb je al een eerste stap gezet. Ik denk dat het vooral belangrijk is je omgeving in te lichten. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je eetpatroon klinkt in mijn oren wél als superweinig, en in combinatie met calorieën tellen kan dat snel uit de hand lopen en wél uitmonden in een eetstoornis.

Wat is dan de hoeveelheid calorieën dat je dagelijks binnenkrijgt als ik vragen mag? Je hoeft niet aan anorexia te lijden om te maken te hebben met een eetprobleem, en dat lijkt zo wel uit je verhaal. Ik zou er zo snel mogelijk met iemand over gaan praten, naar een psycholoog gaan is zeker geen slecht idee! Als je het blijft verzwijgen en verder zetten zou het inderdaad nog wel eens kunnen uitmonden in een eetstoornis, en dat is nog veel moeilijker om vanaf te geraken.