Kan niet leren

Hey meiden!

Ik ben aan het leren voor een toets voor morgen. Tot vandaag ging het goed. Zateerdag/zondag/maandag leerde ik echt super goed aan 1 stuk door. Tot vandaag. Ik ben ZO misselijk, nergens trek in, krampen in mijn buik, lichte hoofd. Ik kan me gewoon niet concentreren ik ben ZO zenuwachtig. Ik heb wel een beetje/goed geleerd maar ik ben bang dat het niet genoeg is en ik weet het allemaal niet meer.

Iemand hier ervaring mee en tips misschien? :frowning_face:

Hierdoor heb ik ZO weinig gedaan vandaag ik ben gewoon boos op mezelf… Q.Q

word je niet gewoon ziek?
even uitrusten wat drinken en weer verder ?

Welk vak is het?

Het is bij leren ook best goed om soms wat minder te doen op een dag.
Ik heb zelf meestal dat als het de ene dag heel goed gaat, de volgende dag een stuk minder snel en goed gaat. Dus als jij al 3 dagen aan het leren bent is het niet zo erg om vandaag wat minder te doen en even rust te nemen zou ik zeggen. :slightly_smiling_face:

Maar ik neem al de hele dag rust lijkt net… en als ik dan in mijn boek kijk krijg ik weer kramp T.T

Het is Internationaal en Europees recht
boohoooo

Ik denk dat je gewoon wat rust moet nemen, want je hebt echt al heel veel geleerd. En waarschijnlijk is het ook wel genoeg! JE hebt in ieder geval je best gedaan :slightly_smiling_face:
Ben je niet bang dat je verpest en dat je daardoor zo veel leert? Ik heb bijvoorbeeld faalangst en ik stress hem veeeels te veel

je niet zo aanstellen!

Ja erg mooie conclusie. Ik vraag toch alleen of mensen hier wat tegen weten?
Ik ben bang om een onvoldoende te halen. Ik heb hard geleerd, maar nu kan ik niet meer leren om de een of andere reden.

Wat is hier aanstellerig aan?

Aanstellen is dat je het expres doet en overdrijft. Ik ben gewoon zenuwachtig I guess?

Sigh… onnodig commentaar waar ik niks aan heb waar ik mijn tijd alleen maar aan verspil. Applausje voor de rotte appels hier op Girlscene.

Jij bent Belgisch! (Of niet soms?)

OT: Bij mijn laatste examens kon ik me bijna niet concentreren bij het leren, met slechte punten als gevolg. Ik kan je niet helpen, helaas.

Wees morgen ziek?

Nee zo makkelijk is het helaas niet XD Maar toch bedankt

En nee ben niet Belgisch :3

ik vind het gewoon een zeiktopic, sorry hoor we zijn allemaal wel een ziek & Guess what? Niet iedereen deelt dat op GS. en wat kunnen wij eraan doen dat jij je druk maakt om je proefwerk?

heb je niet faalangst? Wat je beschrijft is gewoon faalangst.
Wees alsjeblieft niet zo zenuwachtig. Je hebt 3 dagen heel goed geleerd, als je nog meer gaat leren ga je alleen maar stressen. Ik zou nu even rustig aan doen, een kopje thee drinken en iets eten en daarna misschien nog even herhalen.
Het komt echt wel goed! heb daar vertrouwen in!!

heel veel succes morgen!!!

Ten eerste, ik ben niet ziek.

Ten tweede, Girlscene is er toch om met elkaar te praten en advies te vragen etc? Ik heb dit niet gepost in de zin van: OOHHH Kijk mij niet kunnen leren!!! Ik heb dit gepost omdat ik het zwaar klote vind dat dit zo is en omdat ik niet eens snap wat het is laat staan dat het normaal is.

Ten derde, jij hoeft er niks aan te doen omdat je toch maar met nutteloze dingen komt, zeg dan maar niks. Ik snap die mentaliteit van sommige meiden hier niet. Niks is goed. Je mag geen vragen stellen of zeggen hoe je je voelt. Maar dat zijn meestal de zwakke mensen in het echt.

Ten vierde, apology accepted.

Dankjewel! Ik ga het inderdaad nog ff proberen anders ga ik gewoon vroeg slapen en het morgenochtend proberen. En anders hoop ik dat ik genoeg heb geleerd in die drie dagen XD

Sowieso moet je op tijd slapen en genoeg rust nemen!

ik kan mij ook niet concentreren op mijn huiswerk, echt stom, dus ik ga nu echt even verder want ben al heel moe en moet dit afhebben, maar ik wil ook slapen.

Good Luck tomorrow!

Vroeger opstaan om te leren, dat werkt echt nooit. Geen goed idee dus. Wel is het zo dat ik het meeste van mijn biologie s’ochtends op de bus heb geleerd en toch nog 90% heb gehaald. Ik denk dat het dus ook afhangt van het feit of je goed hebt opgelet in de les en of je de leerstof begrijpt. Veel succes (:

ik herken het… je kunt maar beter gewoon stoppen als het echt niet meer gaat! ik vind het zelf ook echt moeilijk maar die misselijkheid en buikpijn is echt puur van de zenuwen. ik weet niet waar je leert maar anders ga je lekker in je bed liggen en daar leren?
nouja en als dat allemaal niet werkt zou ik lekker gaan slapen en morgen wat eerder opstaan, een frisse douche nemen en er weer met volle moed ingaan! succes xx

Gewoon stoppen met leren! Vroeg gaan slapen idd en gewoon dat tentamen gaan maken. Als je zo goed heb geleerd móet 't wel goed gaan.

Oh dat ken ik! Maar als je al alles in ieder geval een keer hebt doorgenomen, weet je stiekem ook wel dat je het op zich wel weet. Dus nog een keertje globaal doorkijken, echt niet teveel moeite meer doen, daar ga je alleen maar van stressen. Heel veel succes!