kan niet beginnen aan nieuw 'hoofdstuk'

Hoi meiden,

Ik heb het zo’n 4 weken geleden uitgemaakt met mijn toenmalige vriend. Dit om verschillende redenen, maar ook een kleine reden: hij begon plotseling tegen mijn beste vriendin te praten. Op zich zou ik dit normaal gesproken ook niet zo leuk vinden, maar het gebeurde allemaal achter mijn rug om. Hij vertelde niks, vriendin ook niet. Ik ben eigenlijk best boos hierom, maar heb het nooit uitgesproken.

Nu ben ik nog steeds blij dat ik het heb uitgemaakt, maar mijn ex en vriendin praten nog steeds! Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hiermee om moet gaan. Aan de ene kant is hij nu weer single en kan hij doen wat hij wil, maar aan de andere kant: ik kan niet beginnen aan een nieuw hoofdstuk van mijn leven als ik elke keer weer zijn naam zie staan op haar telefoon.

Wat moet ik doen?

Alvast bedankt!

Het is nog maar 4 weken uit, natuurlijk kan je nog niet aan een nieuw hoofdstuk beginnen… :hammer:
Maar euh, ik zou er toch eens met je vriendin over praten. Is het puur vriendschappelijk tussen die twee of zit er wat meer achter?

Ik herken dit zo erg! Maar bij mij bleek achteraf dat die “vriendin” het expres deed, omdat ze wist dat ik boos zou worden en ze wilde hem voorzichzelf hebben ( dit was ook 1 van de redenen dat ik het heb uitgemaakt). Nu heb ik met beiden geen contact meer, maar ik weet dat het contact tussen hen alleen maar meer is geworden.

In het begin zat ik er nog heel erg mee toen het net uit was, maar ik weet wat voor een achterbaks meisje het is, dus ik heb mij er bij neer kunnen leggen. Als hij met zo’n meisje contact wil, prima. Zegt genoeg over hem.

Ik weet niet hoe goed je met haar omgaat. Als ze een goede vriendin is kan je met haar praten en eerlijk zeggen hoe jij je erbij voelt. Maar omdat ze het al stiekem deed betwijfel ik of ze een goede vriendin is en of ze dat wel waard is. Zoals je al zei, je hoeft hem niet terug, alleen zij maakt het je moeilijk. Misschien moet je wat meer afstand van haar nemen! Dat heeft, samen met het idee dat ze samen schijnheilig doen en dat ik daar boven wil staan, bij mij heel erg geholpem

Ik heb er weleens een opmerking over gemaakt tegenover vriendin, alleen antwoordde ze toen een beetje kattig ‘‘80% van de keren gaat het over eten’’.
Ze is best een goede vriendin en mijn ex is niet de enige jongen met wie ze veel whatsappt. Ik weet alleen niet zo goed of er wat achter zit…

Vertel haar dat je je er niet goed bij voelt. Als ze een echte vriendin is, zal ze er dan wel mee kappen. En inderdaad, het is pas 4 weken uit…Je bent nog niet toe aan een nieuw hoofdstuk.

Ik snap het alleen niet zo goed. Heb je het nu uitgemaakt omdat hij tegen iemand anders praatte? Of omdat hij loog? Want achter praten zoek ik nu niet zo veel:’)

Ziet eruit als een kattige reactie, maar ik probeer het echt te begrijpen…