Kan mijn ex van 1 jaar geleden niet vergeten.. Help?

Hi Allemaal!

Ik heb een jaar geleden het met mijn ex uitgemaakt omdat ik er nog niet klaar voor was…
In het jaar erna hebben we eerst veel gedoe gehad en hij wist dat ik spijt had van mij beslissing maar hij kon het niet omdat die bang was dat ik er alsnog niet klaar voor zou zijn.
Later dat jaar hebben we allebei een nieuwe relatie gehad van korte duur,
maar ik ben er achter gekomen dat ik toch nog veel gevoelens heb voor mijn ex…
Mijn ex en ik doen wel weer gewoon normaal tegen elkaar als we elkaar zien tijdens uitgaan, en doen gewoon alsof we vrienden zijn van elkaar! En via via heb ik gehoord dat hij altijd wel een zwak voor me zou houden en hij echt een hele leuke tijd met me heeft gehad!

Maar toch wil ik heel graag over hem heen komen, omdat ik bang ben dat hij me niet meer wilt omdat ik hem teveel pijn heb gedaan, maar ik weet niet goed hoe…

Iemand advies??

Ik heb echt precies hetzelfde probleem.
Ik ga het nu weer opnieuw proberen met mijn ex, maar echt heel langzaam.
Gewoon eerst veel praten, en dat wat afspreken met mensen, en dan alleen of wat jij het liefst wilt. :slightly_smiling_face:

Succes !

Maar ik ben bang dat mijn ex het niet wilt proberen… Hoe is het bij jullie zo gelopen dat jullie elkaar nog een kans willen geven?

Nou, ik zocht gewoon een beetje contact. Bij mij is het zo gelopen dat hij het nog een keer wou proberen en toen kwam het mooi uit dat ik dat ook wou.
Maar je kan het natuurlijk altijd vragen als jullie weer een beetje goede band hebben opgebouwd.
Wat heb je te verliezen :slightly_smiling_face:

Pppfff, mijn ex, waar ik nogsteeds na een maand tot over mijn oren verliefd op ben is compleet klaar met mij en wilt me ook niet meer zien.

Vergeten is moeilijk, ik hoop voor je dat je het een plaatsje kan geven

Je eerste liefde?

Maar waarom probeer je het niet nog eens met hem? bouw het langzaam op… ik krijg het idee dat je er nu wel klaar voor bent…

Ik zou eerst nog verder jullie vriendschap opbouwen, en dan eens subtiel laten vallen dat je het graag nog wel eens opnieuw zou willen proberen met hem en dat je er echt klaar voor bent. Heel veel succes ermee :slightly_smiling_face:

Bedankt voor jullie reacties! Inmiddels zit er een meisje achter hem aan die mij vraagt om een goed woordje voor haar te doen dus het wordt er nog niet veel beter op… Maar ik ga inderdaad maar proberen een goede vriendschap op te bouwen en hopen dat hij me nog een kans wilt geven…

same problem here,
alleen praten we niet meer…
maar ik ga binnenkort wel weer gesprek beginnen, als ik het durf haha…

1 tip; nooit een vriendin voor je laten praten. dat pakt niet goed uit vaak. hij denkt dan misschien dat je zelf niet wilt of kunt praten en dan ben je er dus niet klaar voor snap je wat ik bedoel?
ik zou hem gewoon eerlijk zeggen dat je het toch wil proberen, nee heb je ja ken je krijgen. succes meid! xx

Dat meisje is niet eens een vriendin van me… moet je nagaan haha! En tja, mijn ex en ik praten nu ook niet meer maar ik vind het zo stom om het gesprek te beginnen omdat ik bang ben dat ik hem ‘irriteer’, vooral omdat ik de vorige keer het gesprek begonnen was en ook al liep het gesprek gewoon goed en normaal hij begon erna niet weer een gesprek :frowning_face:

En neee ik ga zeker geen vriendin voor me het laten opknappen, heb het zelf verpest dus moet het zelf gaan oplossen!

haha, ik denk dat als hij je echt leuk vind je hem niet irriteerd. Ik snap je twijfel hoor. ik zou hem gewoon appe en zeggen Hee, hoe is het tijdje niet gesproken enso… als hij nou heel kort reageert en zegt hee ja klopt goed fso dan weetje dat het niet zo goed uitkomt, jongens beginnen niet zo snel een gesprek, deed mijn vriend ook nooit voor ik met hem ging in het begin, pas later begon hij te praten.
heb er vertrouwen in meid ! you can do it! <3

Ik snap je heel goed, ben al 1,5 jaar vrijgezel en denk nog regelmatig aan de tijd en stiekem check ik zijn twitter elke dag ik kan zulke dingen niet loslaten. Soms praat hij ook nog tegen mij maar dan reageer ik kortaf. Hij wilt ook afspreken enzo maar ik zeg altijd nee.

Mijn tip voor jou is, kap het contact af. Het is tenslotte je ex… bij je ex komen altijd dingen van vroeger naar boven.

Maar het is jouw leven ik zou het iig nooit doen met me ex terug gaan. (was ook mijn eerste liefde)

aan de ene kant ben ik dit met je eens, maar aan de andere ze zijn uit elkaar gegaan omdat ze er niet helemaal klaar voor was… niet omdat ze ruzie of iets hadden…