kan mezelf niet goed verdedigen...

sorry kweet niet zo goed bij welk onderwerp dit moet…

mensen zeggen vaak dat ik echt niet op mijn mondje ben gevallen maar als mensen iets naars tegen mij zeggen of een opmerking maken klap ik gwn helemaal dicht…terwijl ik vooraf of achteraf precies weet wat ik moet zeggen…zo kan er niet voor zorgen dat mensen niet dom tegen mij gaan doen enzoo…heeft een van jullie hier ok last van…of hebben jullie tips?

ik weet het klinkt nogal stom maar ik heb er echt last van

Dit heb ik ook!
Als het over iemand anders ga, dan weet ik onmiddelijk wat terug te zeggen.
Of gewoon in klas, dan zeg ik onmiddelijk wat ik denk.
Maar als ze mij dan beginnen te verwijten ofzo, dan sta ik daar :s

jaaaaaah presies!!!

Hier heb ik me al zo over geërgerd, en achteraf dan weet ik wat ik moet zeggen.
Maar het moment zelf.

heb ik ook

heb ik ook

heb ik ook

heb ik ook

heb ik ook

Dubbel

Yeah! heb k ook last van :l
k Vraag me echt af hoe dat te veranderen valt…

zelfde probleem ;s

Hoe weet je dat zij anderen afkraakt? :s

Dat heb ik ook, gegarandeerd dat ik 's avonds (of een poosje erna) met het perfecte antwoord op de proppen kom, maar dan is het natuurlijk te laat…

Ik denk niet dat je er veel aan kunt doen, ofwel verbetert het uit zichzelf ofwel niet, lijkt me.

Hmm, dit heeft iedereen wel een beetje denk ik.
Maar daarom vind ik msn ook zo fijn, dan kun je even nadenken over je antwoord, haha.

Ik heb het bijna nooit. Ik had het vroeger wel, maar nu geef ik gewoon een 10x grotere bek terug !

Of als je het echt niet kan negeren…

heb er ook last van, tegen mijn ouders totaaal niet.
maar verder op school wel, maar bij mij komt het omdat ik erg veel gepest ben vroeger.

waarom zou je iets willen terugzeggen? Gewoon schijt aan hebben, ik verdoe mijn tijd echt niet aan zulke mensen. En weet je? Het werkt. Ik krijg eigenlijk nooit kutopmerkingen, omdat mensen weten dat het me toch niets doet.

Had ik eerst ook heel erg. Ten minste, ik denk dat je onder andere van die redelijk onschuldige grapjes bedoelt die gewoon flauw zijn maar niet per se lullig. Gevalletje oefenen, denk ik. Nu weet ik wel redelijk goed wat ik moet zeggen. Na een tijdje dan sta je ook paraat met een vaste zin.

De standaard dingen als ‘zou je wel willen he?’ of ‘ja, daar weet jij natuurlijk alles van!’ werken vaak al wel.