kan me nu al niet meer concentreren op school help!!

ik ben nu al een week op school en kan me nu al totaal niet meer focussen op mijn schoolwerk. ik begin pas in de avond met huiswerk en stel het allemaal uit en in het weekend heb ik niks gedaan. ik wil het graag beter doen dan vorig jaar. heeft iemand goeie tips om je te focussen en dingen echt te doen

Gewoon doen.

Dat moet je toch echt zelf doen, wanneer je thuis komt, eerst wat drinken en dan met je huiswerk bezig, jezelf belonen, wanneer je iets af hebt

Ik heb dit ook. Als ik op school ben heb ik best veel motivatie, maar als ik thuis kom is al die motivatie ineens verdwenen. Ik heb gemerkt dat het wel werkt als ik uit school kom wat te eten en drinken pak, naar boven ga en gelijk begin met mijn huiswerk.
Ik ben op school dus meestal wel gemotiveerd (ik weet niet of jij dat ook hebt), maar daarom doe ik vaak ook huiswerk in mijn tussenuren en ik probeer zo veel mogelijk in de les te doen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt!:slight_smile:

Hey,
Wat ik vaak doe is na schooltijd nog een uurtje in de mediatheek op school werken. Dan kan ik me vaak beter concentreren.
Zo als al eerder is gezicht helpt het ook om als je thuis komt even iets te eten en te drinken en daarna direct aan de slag te gaan. En vakken goed afwisselen kan ook helpen: begin niet met het moeilijkste, zodat je niet direct gedemotiveerd raakt. Wissel daarna leer en maak vakken af, of alfa en beta vakken, wat je fijn vind.
Voor de rest moet je het gewoon doen! Jezelf er even toe zetten en lekker aan de slag!

Gewoon tot drie tellen en beginnen, want als je eenmaal begonnen bent lukt het vaak wel.

Je huiswerk maken in een tussenuur of na de lessen in de mediatheek? Dat deed ik vorig jaar voor het eerst en het hielp heel erg als ik alleen zat (dus geen afleiding van vriendinnen).