Lieve meiden,
Vorige week heeft mijn (ex)vriend een punt gezet achter een relatie van drie jaar. Ik kan het nog steeds niet goed bevatten en heb er onwijs veel verdriet van. Hij had het al een keer uitgemaakt, maar toen was hij binnen een week weer terug. Hij zegt dat het nu anders is en dat zijn gevoel voor mij weg is. Verder was onze relatie hartstikke leuk. We hadden niet veel ruzie en het was gewoon altijd gezellig. Ik kan het gewoon niet zo goed bevatten. Mijn verliefde gevoelens voor hem waren ook al lang weg, maar dat is niet gek na zo’n lange periode. Ik hield gewoon van hem. Maar bij hem zijn de gevoelens dus wel weg. Hij heeft het nooit tegen mij verteld en ook niet echt wat laten merken, behalve het laatste weekend. Mijn vraag is dus eigenlijk of iemand zoiets wel eens heeft gemaakt. Kunnen je gevoelens voor iemand na drie jaar echt opeens verdwijnen?
Ja hoor, dat kan! Ik heb dat zelf ook gehad in twee relaties van twee jaar. Na twee jaar was het gewoon op. Ik hield nog wel van ze, maar niet meer op zo’n manier.
Ik vind het heel vervelend voor je, maar je komt er echt wel boven op! Ga leuke dingen doen met vriendinnen en geniet van je vrijheid (en dan bedoel ik niet dat je gelijk aan een nieuwe jongen moet beginnen maar gewoon dat ene ding gaan doen wat je al heel lang eens wilde doen)! Kop op!
Feit dat het al een keer uit was bij jullie zegt al dat er iets niet helemaal goed zat. Dus ik denk dat de liefde al langer niet meer 100% was.
Overigens, denk ik wel dat liefde zomaar ineens weg kan zijn. Dat je ineens in gaat zien van ‘wat voegt iemand nou nog toe aan mijn leven, waar gaat dit naartoe?’ als je dan beseft dat het eigenlijk helemaal neit meer zo leuk is… kun je de keuze maken een relatie te beeindigen. Dat is echt heel rot, maar een relatie heb je met zijn tweeen. Je begint hem samen, je doet samen leuke dingen en je komt samen uit je ruzies of discussies, maar er hoeft er maar 1 het te beeindigen en daar heeft de ander het mee te doen.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Mijn ex-vriendje heeft het ook al een keer eerder uitgemaakt en nu was hij echt zijn gevoel voor me kwijt. Ik heb geen advies, ook geen nuttige tips oid. Ik wilde gewoon even kwijt dat ik precies weet wat je voelt, en het komt ooit wel weer goed
ik heb het zelf gelukkig niet meegemaakt. een vriendin van me wel. Ze had dacht ik ongeveer 2 jaar met haar ex. Toen hij het opeens besloot uittemaken,ze vertelde me dat er bij hem de gevoelens waren verdwenen.
Uit eigen ervaring kan ik dit bevestigen. Ik heb ook drie jaar werkelijk van iemand gehouden en ineens was het gevoel ècht weg. Dan ga je die persoon eigenlijk plots zien als een gewone vriend(in) en blokkeer je helemaal. In de periode dat ik het besefte, kon ik mijn ex-vriend zelfs niet meer kussen, wat ik die afgelopen drie jaren zo vaak gedaan had alsof het niks voorstelde. Het is heel naar voor die andere persoon, maar het gebeurt nu eenmaal…
Ik heb het zelf ook nog nooit meegemaakt en hoop dat het in deze relatie ook niet gaat gebeuren. Ik kan me niet voorstellen dat dat gevoel ineens stopt. Naar mijn idee zou dat een langere tijd nodig hebben om te slijten en dat je dat aan de persoon misschien ook wel merkt als hij of zij minder gevoelens voor de ander heeft.
Ja, ik had een relatie van bijna 4 jaar en het is nu ook uit. Hij voelde het niet meer. Ik zag het totaal niet aankomen, net zoals jij. Maar je doet er helemaal niets aan. Je kunt hem niet dwingen bij je te blijven, je zult het moeten accepteren, hoe moeilijk dat ook is.
Ja, dit kan. Een jongen waar ik heel lang mee appte enzo, we waren allebei smoorverliefd. Totdat hij ineens met een ander meisje zoende, alles was in 1x weg van zijn kant. Vreselijk
Geloof me, dat hoeft echt niet zo te zijn. Ik wil je niet bang maken ofzo hoor Maar dat is echt niet altijd zo.