Kan je vrienden blijven met je ex?

Mijn onderwerp zegt 't al, kan je vrienden blijven met je ex? uitleg graag…

Ligt eraan hoe je uit elkaar bent gegaan.

Ik vind dat je dat niet gelijk kan blijven, maar misschien wel na een half jaar kan worden.

Het kan, maar het is niet voor iedereen weggelegd.

Ik denk dat het op langere termijn misschien wel zou kunnen.
maar bij mij en m’n ex gaat dat nu nog niet. hij voelt nog te veel voor mij en dan werkt een vriendschap gewoon niet. Als je’m dan vaak ziet en goed omgaat dan krijgt hij weer hoop en ik ben daar toen weer ingetrapt (nadat het de eerste keer uitging en we weer soort van vrienden werden speelde er toch wat gevoelens mee, maar de redenen waarom het uitging blijven toch…)
heel jammer want het was wel mijn beste maatje…

Ja, dat kan.
Ligt natuurlijk ook aan wat voor personen jullie zijn.

Persoonlijk kan ik het niet, maar denk dat het wel mogelijk is ja.

“If two past lovers can remain friends, it’s either that they are still in love or never were.”

ik vind vnan niet, omdat je gegeven moment toch op bepaalde punten komt. Als je snapt wat ik bedoel

nou het kan wel, ik en me ex hadden dat ook geprobeerd toen kregen we hevige ruzie 3 maanden lang… en daarna hadden we een soort sex relatie tot dat ik zei dat het niet meer zoveder kon. ik zei we zoude toch vrienden blijven en elke keer als we bij elkaar zijn zoenen we of gaan we veder… hij zei oke wat jij wilt dan laat ik je wel met rust. maar hij kan me dus niet met rust laten hij zoekt steeds opnieuw weer contact en dan als ik vraag wat wil je van me? zegt ie niks en krijg ik een vieze blik. Naja rare jongen is dat :stuck_out_tongue:

waarschijnlijk niet.

Er zijn mensen bij wie het lukt. Maar zo iemand ben ik niet.

ben ik het helemaal mee eens…

Ik ben na 1,5 jaar weer bevriend met mijn ex. En het is niet zo dat we nooit verliefd zijn geweest of dat we nu nog steeds verliefd zijn, trouwens.

Ik kan het persoonlijk niet en denk dat het over het algemeen bijna niet mogelijk is, op een enkele uitzondering na. Een van de 2 heeft nog gevoelens, of de seksuele aantrekkingskracht blijft. Je bent niet voor niets ooit verliefd op haar/hem geweest.

Als er van beide kanten geen spraak meer is van liefde. (als in: verliefd)

Niet wanneer je iets van elkaar niet kunt vergeven. Of nog naar elkaar verlangt (van een kant of allebei).

Nee.

Toen we uitelkaar gingen hebben we wel gezegd om vrienden te blijven
en dat ging op het begin heel goed
maar ik kreeg een nieuwe vriend en hij een nieuwe vriendin
en we hadden niet genoeg tijd voor elkaar en we maakte het ook niet voor elkaar
om vrienden te blijven maar ik kan er mee leven
en hij volgens mij ook

Ik geloof niet in het fenomeen ‘vrienden blijven met je ex-partner’.

Theoretisch gezien kunnen mensen het prachtig verklaren, maar het ook daadwerkelijk in de praktijk toepassen, lukt bij de meeste koppels niet.

En als het al kan, dan lukt dat pas op het moment dat er van beide kanten geen kriebels of verliefdheid meer is.
En dat bij beide partijen, alle hoop op ‘meer’ dan platonische vriendschap, totaal is verdwenen.

En zelfs dan blijkt het ontzettend moeilijk om in zo’n situatie daadwerkelijk een goede vriendschap te onderhouden.