Kan je SOA krijgen als

… je je vriend pijpt en hij heeft nooit eerder sex gehad?

Als je dat niet weet doe dat soort dingen dan alsjeblieft nog niet oké?

Met zulk soort antwoorden komt ze er toch ook nooit achter?
Volgens mij is die kans daarop echt heel erg klein.

Ik heb het nog niet gedaan en ik vraag het daarom eerst aan jullie.
Als je iets niet weet zet hier dan niet iets zomaar neer aub, bedankt voor uw begrip.

Niet antwoorden als je niks zeker weet aub, daar komen echt problemen van.
Nee, als je wéét dat hij nog nooit seks heeft gehad, dan krijg je geen soa.
Maar waarom doe je zoiets als je niet eens weet wat de gevolgen ervan zijn?

Oh, ik weet trouwens niet wat je verstaat onder seks. Als hij nog nooit een seksuele activiteit heeft gedaan, dan is er geen kans op een soa. Beffen/zoenen oid weet ik niet, dat moet je aan iemand anders vragen.

Waar komen soa’s dan vandaan?
Ja je kan een soa krijgen als je hem pijpt en hij nog geen sex heeft gehad

Je kan geen soa krijgen als je je vriend pijpt als hij nog nooit seks heeft gehad, nog nooit is gepijpt door iemand anders etc etc. Dus je weet zoiets alleen zeker als hij nog nooit heeft gedaan aan seks, pijpen, beffen of wat dan ook. Dus alleen als hij nog helemaal niets heeft gedaan.

Als hij al wel iets heeft gedaan in bed met een ander meisje, wat dan ook, hoeft geen seks te zijn, dan ja, je kan een soa krijgen.

Soa’s zijn ook erfelijk dus er is een kans dat hij een soa heeft maar die is heel klein.

Een SOA is NOOIT erfelijk. Wat wel kan is dat een SOA van moeder op kind tijdens de geboorte wordt overgedragen doordat het kind in aanraking komt met het bloed van de moeder, maar in Nederland gebeurt dit maar zeer zelden.

In het algemeen kun je er dus van uit gaan dat als iemand nog nooit enige vorm van seks heeft gehad, dat deze SOA vrij is.

als hij wel heeft gebeft/gepijpt is door iemand anders kan hij wel een soa hebben.
als hij nog niks heeft gedaan, dan niet.

Dan is het toch erfelijk :dry: ok nja verkeerd begrepen dan :stuck_out_tongue:

Erfelijk is iets heel anders, erfelijk is als het via de genen gaat.

Hoe ontstaat een soa dan?
Als je voor de eerste keer seks hebt met iemand die ook nog nooit seks heeft gehad, hebben jullie allebei geen soa, en krijgen jullie ook geen soa. Maar als iemand al met heel veel jongens of meisjes seks heeft gehad, hoe kan er dan een soa tussen zijn geglipt?

Ja, vraag ik me ook af

& nee, hij heeft echt helemaal niets gedaan wat met al die bovenstaande reacties te maken heeft.

Daar is helaas geen duidelijk antwoord op.

Dit is zo’n typisch onbeantwoorde vraag want: Waar komen ALLE ziektes vandaan, en hoe draag je ze over zonder dat iemand het merkt(erfelijke ziektes daargelaten:’)?

Als hij geen SOA heeft, en jij niet, is het veilig.

Door virussen en bacteriën die het lichaam binnendringen toch? Als zo ook soa’s ontstaan, dan kan iemand die nog nooit seks heeft gehad, toch ook besmet raken en een soa krijgen en doorgeven?

héel veel mensen dragen (onbewust) het herpes virus in hun lichaam mee, dit krijg je doordat je bijvoorbeeld ooit een koortslip hebt gehad. Dit virus blijft dan in je lichaam zitten maar hoeft niet altijd tot uiting te komen en wordt in dat geval ook niet als soa gezien. Als je een koortslip hebt en je pijpt/beft je partner kan je dus ook een soa overdragen zonder dat je het zelf (in je geslachtszone) hebt. Zo kan het ook met kleine (open) wondjes in de geslachtszone e.d. Je hebt het virus dan wel in je lichaam en kan het overbrengen maar dan ben je als het ware gewoon een ‘drager’ omdat het bij jezelf niet/nauwelijks (meer) tot uiting komt maar het nog wel in je lichaam zit. Je kan het ook mét condoom overdragen door bijvoorbeeld dat blaasje of gewoon via je handen.

Schaamluis bijvoorbeeld is ook overdraagbaar zonder écht seksueel contact. Bij elkaar in de buurt liggen, dezelfde handdoek gebruiken etc. kan er ook voor zorgen dat de luisjes zich overbrengen.

Dus, ja. je kan ook een soa bij je dragen én overdragen als je geen seksueel contact hebt gehad, maar dit zijn niet de meest erge soa’s maar liever voorkomen dan genezen natuurlijk.