Kan je kleurlenzen gebruiken voor twee mensen??

Hee,
Volgende maand is een halloween feestje en dan wil ik witte kleurlenzen indoen, maar ik vind het nogal duur om dat alleen daarvoor te kopen dus heeft m’n broer voorgesteld dat hij ze dan daarna in kan doen. Maar kan dat wel???

Ik denk het wel hoor want je hebt van die vloeistof die bacteriën dood dus ik denk het wel haha :stuck_out_tongue:

Nee

Ja, als je ze goed [heel goed] schoonmaakt met van dat desinfecterende spul wel ja.
Maar jij doet ze dus maar één keer in en dan hij? of blijf je continu wisselen?
Als dat laatste het geval is werkt het niet zo handig omdat je dan elke keer moet schoonmaken.
Schoonmaken is echt heel belangrijk, als je het niet doet kan het echt ernstige gevolgen hebben.

Succes (:

Nee, ik draag ze alleen op het feest, daarna wil hij ze een keer naar school indoen ofzo.

nee. natuurlijk niet. dan krijgt hij al jouw oogbacteriën en krijgt hij oogontsteking.
en als je niet gewend bent aan lenzen mag je ze maar een uur in houden de eerste dag.

Nee, dat is echt onhygiënisch.

tenzij je ze heeeeeeeeeeeel goed schoonmaakt.

lijkt me niet verstandig

Je hebt wel kans dat zijn ogen ontsteken, maar wat je wel kan proberen is de lenzen schoonmaken met ik dénk zachte lenzenvloeistof, of harde, ligt er aan wat voor lenzen het zijn.
Dan misschien 2 dagen in vloeistof laten liggen in een bakje. Dan zelf in doen, en dan heeeel goed schoonmaken :slightly_smiling_face:

Ik mocht mn lenzen gewoon de hele dag inhouden? (maar dat komt wss omdat dat betere kwaliteit is :stuck_out_tongue:)

Als hij een oogziekte wil krijgen wel jah…

Niet handig nee.

ik denk dat het wel kan,
als je ze heeeel goed schoonmaakt natuurlijk.
vraag anders gewoon in de winkel?
hoeveel kostte ze?

Nog niet als je ze desinfecteert(moet je trouwens ook niet doen, maar gewoon met lenzenvloeistof).

Nee dat kan echt niet hoor, lenzen mogen niet zomaar gedragen worden door 2 personen. De lensvloeistof doodt de bacterieën niet hoor. het is gewoon een soort gedestileerd water. ik zou het absoluut niet doen. En het is waar dat als je lenzen niet gewoon bent of het de 1e keer draagt je ze enkel een uurtje mag aandoen maar ik denk dat dat enkel voor lenzen met sterkte is & niet voor kleurlenzen

gewoon niet doen… dat zit vol met bacterien, ook als je ze schoon maakt met lenzenvloeistof!

Wow, Verbaasd me wel hoeveel mensen zeggen dat het wel kan.
Dat moet je dus echt niet doen.

Je hebt maar 1 paar ogen.

Ga er dus verstandig mee om en doe geen domme dingen die ze kunnen verpesten.
Ik zou het dus niet doen. Echt niet hygiënisch.