Kan je haarverf ongemengd bewaren?

Hey ik wil mijn haren verven maar er is 1 ding. Ik wil het eerst uittesten voordat ik mijn hele haar met dat ding doe. Ik lees dat je de haarverf niet kan bewaren. Er staat in de gebruiksaanwijzing dat je het moet mengen. Maar ongemengd, en ik een beetje van de emulsieflacon met een beetje van de verfcreme in een bakje doe i.p.v. in de hele fles kan dat dan kwaad? Ik vind zonde om het dan gelijk te moeten weggooien dus als ik het in een apart bakje doe ipv in de fles en schudden dan zou ik het toch maybe tot de volgende 1 a 2 dagen kunnen bewaren tog?
Please eerlijk antwoord en als je er zelf ervaring mee hebt zet dan ook erbij :slightly_smiling_face:

Ik dacht dat het wel kan, want mijn moeder heeft meerdere kleuren in dr haar & onze kapster gebruikt dan niet alles van de pakjes op in 1 keer & kleurt ze de boel na een paar weken weer bij met hetzelfde pakje.

Ja je kunt het gewoon bewaren. :slightly_smiling_face: Alleen als het gemengd is niet dacht ik.

ja ik ga het ook niet mengen want dat lijkt mij niet verstandig :stuck_out_tongue: