Kan ik zwanger zijn

Hoi,
Ik heb vorige week seks gehad met mijn vriend en toen is de condoom gescheurd. Hij is niet klaargekomen, maar ik las op internet dat voorvoegt ook sperma kan bevatten. Ik slik wel de pil maar was 2 dagen ervoor de pil 1x vergeten in de tweede week van de strip. Maar ik heb er die dag erna 2 genomen. Volgens de bijsluiter van mij pil werkt ie dan nog. Maar ik heb sinds een paar dagen last van gevoelige borsten en hier ben ik best wel van gesvhrokken. Kan ik zwanger zijn?

Als je 7 dagen onafgebroken de pil hebt geslikt, ben je beschermd tegen zwangerschap. Je zou dan 7 dagen de pil mogen vergeten, als je daarna maar 7 dagen onafgebroken de pil weer slikt.

Je bent een pil vergeten in de tweede week. Je hebt dus 7 dagen de pil onafgebroken geslikt. Het is dus niet erg dat je in de tweede week de pil bent vergeten. Je was nog steeds beschermd. Het was ook niet nodig om 2 pillen te nemen.

Dus, je hoeft je niet ongerust te maken. :slight_smile:

Eens! Geen zorgen. En over je gevoelige borsten, de eerste lichamelijke veranderingen van een zwangerschap (waar dus hier geen sprake van zal zijn) kun je echt pas verwachten nadat je 1-2 weken overtijd bent.

Ik las iets op internet over schijnwangerschap. Wat kan voorkomen als je bang bent dat je zwanger bent geraakt. Zou het daardoor kunnen komen dat ik last heb van gevoelige borsten?

^^Zou best kunnen. Ik was een keer ziek (overgeven en zo) omdat ik dacht dat ik zwanger was en dat koppelde ik weer met zwanger zijn