Kan ik nog voor tto kiezen?

Ik maak te veel topics aan, maar goed…

Hey iedereen,
Ik heb een vraagje:
Ik zit nu in de 2e en ik doe gymnasium. Nu heb ik gemerkt dat tto (de helft van mijn gymnasiumklas) heel erg goed is in alles. Ze zijn erg slim (en ook best arrogant) en ze krijgen daardoor veel “kansen”: alles wordt voor ze geregeld enzo.
Nu ben ik erg goed in Engels, m’n gemiddelde van periode 1 is een 9.9 en van het schooljaar een 9.8. Maar ik wil dus graag tto doen, omdat ik alles uit m’n “studie” wil halen.

Maar ik ben erg bang dat het al te laat is (dat zegt m’n vriendin) en ik weet ook niet hoe ik dit moet aanpakken… Ik vind het namelijk erg eng om alles in het Engels te doen, omdat ik bang ben dat ik veel slechter ben dan zij. Ook heb ik het gevoel alsof m’n Engels perfect moet zijn, omdat ik er zo goed in ben.
En die tto-klas denkt dat wij allemaal slecht zijn in Engels (vooral ik), terwijl ik juist wel goed ben…

Kunnen jullie me misschien helpen?
Ik ben erg onzeker…:frowning_face:

Ik denk dat je het gewoon moet doen, aan het begin is het best wennen denk ik. Ook andere vakken in Engels dan alleen Engels in Engels, maar je wendt er denk ik snel genoeg aan… Ik zou het gewoon doen ( als het dus wel kan ), want je staat echt hoog! Je moet je ook niks aantrekken van andere mensen en over dat het eng is zou ik ook geen zorgen maken, want dat wordt vanzelf minder ( denk ik ).

Een poging doen is geen kwaad, toch?

Misschien zal je in het begin met huiswerk maken een woordenboek erbij moeten halen, puur omdat je een de meeste begrippen in het Nederlands hebt geleerd. Maar aangezien je hoge cijfer haalt, ga ik er van uit dat je Engels goed is, en denk ik dat je het nu nog makkelijk kan doen.