Kan ik mijn vriend vertrouwen?

hahahah
Best erg

Langeafstandsrelatie of niet, ik vind dit niet kunnen. Dat hij niet op jou reageert omdat hij te druk is met dat ‘‘andere’’ meisje maakt mij al achterdochtig. Voordat je het uit gaat maken, zou ik eerst nog 1x goed met hem praten. Of hij wel snapt dat dit naar jou toe respectloos is, en waarom hij in godsnaam haar beter zou willen leren kennen. Als hij dan nog niet snapt wat er fout aan is en waarom jou dit kwetst, zou ik serieus uitmaken gaan overwegen.

Mee eens, maar ik vind het gewoon ook een beetje stom als je dit gaat opzoeken. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend dat tegen random meisjes zou zeggen, maar ik vind dit eigenlijk wel wat overdreven. Ik ben best gauw jaloers, maar ik heb meer het idee dat ze het zelf uitlokt. Welke random meid gaat nu telkens aan een random jongen vragen of ze niet wat vaker kunnen kletsen? Ik vind dat niet zo heel veel voorkomend eigenlijk. Ja, sommige mensen staan daar voor open, anderen niet. Sowieso vind ik het stom dat je eerst gaat zeggen dat hij knap is en dan met hem wil praten. ‘Ik wil je beter leren kennen.’ komt dan wel fout over ook bij mij, maargoed, er hoeft nog steeds niks aan de hand te zijn. Ik zou me ook gevleid voelen als iemand mij zo’n berichtje stuurde (dat bedoel ik met uitlokken) en hij heeft inderdaad niet gezegd dat hij een vriendin heeft, maar ook niet dat hij single is. Mijn vriend zegt dat ook niet zomaar in een gesprek. Dat hoeft ie ook niet, zolang het gesprek gewoon normaal blijft.
Nogmaals, het komt raar over en ben het eens met je, dat het wel verkeerd kan zijn, maar ik zie aan enkel dit bericht niet wat hij nu zo ongelofelijk fout doet zoals de TS zelf laat overkomen, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk hoe je daar tegen aan kijkt en wat je wel/niet van je vriend verwacht. :slightly_smiling_face: Vandaar dat zij hier waarschijnlijk ook enorme moeite mee heeft aangezien haar vriend met geen enkel meisje mag praten, dus in dat opzicht moet ze het dan misschien maar uitmaken, want die regel heeft hij inmiddels dan wel overtreden, ook al is het een fake-account…

Volgens mij ben ik de enigste die het probleem niet ziet.
Hij praat met een ander meisje (jij), dat is toch niet zo’n ramp? Zolang hij geen flirterige, seksistische opmerkingen maakt? En hij geeft het ook toe. Waarschijnlijk zei hij het in eerste instantie niet, omdat hij vast wel wist dat jij het niet leuk zou vinden.

Even reageren:
ik heb niet gezegd dat hij met geen enkel meisje mag praten, lees mijn berichten dan beter en maak het niet groter dan het al is.
Ik snap persoonlijk niet waarom je een meisje dat je niet kent, dat je haar beter wil leren kennen. Ik persoonlijk hoef niet nieuwe jongens te leren kennen, heb daar totaal geen behoefte aan omdat ik mijn vriend heb. Vind het overigens ook raar als ik daar wel behoefte aan zou hebben.
Toen hij met haar aan het chatten was had ik hem daarvoor een bericht gestuurd waarop hij aan het typen was. We waren in gesprek maar hij stopte omdat zij iets stuurde.

Hij loog over iets wat te dom is voor woorden, en hij had gesprekken met een meisje waarvan hij deze wiste zodat ik het niet zou zien. Dat dus.

Omdat jij zei dat je uit respect niet met andere jongens praatte, nam ik aan dat hij dat ook niet deed. Misschien te snel, sorry daarvoor.

Blijkbaar heeft hij in jouw ogen al genoeg fout gedaan, waarom ga je dan niet met hem praten of maak je het uit ipv hier vragen wat iedereen er van vindt? Voor mijn gevoel heb je aardig duidelijk voor ogen wat je vind dat hij kan maken en wat niet. Als hij die barrière dan overtreedt, dan moet je er wat van zeggen. Moet alleen zeggen dat ik dit geen slimme manier vindt, want jouw vriend gaat zich waarschijnlijk behoorlijk genept voelen als jij hem vertelt dat je dit allemaal weet omdat het je eigen account was. Daarom ben ik zo tegen dat uitlokken/je als een ander voordoen. Je kan het alleen met hem hierover hebben als je zelf ook eerlijk bent dat dat account van jou is, anders ben je net zo ‘slecht’ bezig als hij.

Over dat hij stopte met typen trouwens, dat doe ik ook wel eens. Soms ben ik gewoon nieuwsgierig en wil ik eerst lezen wat ik binnenkrijg dan dat ik mijn reactie naar mijn vriend af typ. :’) Dat vind ik allemaal nogal onschuldig, maar als jij het niet vindt kunnen moet je er wat van zeggen, want het is jouw relatie en niet die van een ander. :slightly_smiling_face:

Ik snap het probleem ook niet zo. Omdat jij geen behoefte hebt om met jongens te praten, wil dat niet zegen dat hij niet met andere meiden wil praten. Dat hij een meisje niet kent en beter wil leren kennen, dat wil toch niet zeggen dat hij daar verkeerde bedoelingen mee heeft?
Je wil dit niet horen, maar je hebt het zelf uitgelokt dus je bent zelf ook lekker bezig.

Ik heb al een paar keer duidelijk gemaakt dat wat ik heb gedaan, dat dat niet kan. Dus ik snap ook niet dat ik daar nog steeds reacties over krijgt. Ik snap het!

En ik praat ook met hem, maar soms is hulp van buitenaf ook wel fijn, volgens mij zou ik het hier gewoon kunnen posten :slightly_smiling_face:

Tja maar als je daar geen reacties over wilt, dan had je het niet moeten zeggen. Je weet dat je daar reacties over krijgt.

Nouja, sorry dat ik dan een topic aan maak, het spijt me dat iets me dwars zit :wink:

Ik heb een hele fijne en leuke relatie maar ik vind het zeker wel leuk om nieuwe jongens te ontmoeten en te leren kennen.

Zo bedoel ik het helemaal niet. Ik bedoel dat als je specifiek daarover geen reacties wil, dat je dat stuk beter weg had kunnen laten omdat je weet dat je daar hoe dan ook toch wel reacties op krijgt. Tuurlijk mag je een topic aanmaken als je iets dwars zit.

Als ik het weg had gelaten zou het hele verhaal niet meer kloppen. Ik geef ook al aan dat het fout is, ik praat niet goed wat ik heb gedaan :slightly_smiling_face:

Het kan toch gewoon vriendschappelijk zijn? Kijk dat jij er geen behoefte aan hebt dat kan, maar wat nu als jij een jongen tegenkomt die bijvoorbeeld dezelfde interesses heeft als jij hebt en dezelfde tv-serie kijkt, zou je dan niet met hem praten alleen omdat het een jongen is? Kijk dat hij die gesprekken wist dat is raar. Heb je gevraagd waarom hij dat deed? Misschien hebben ze het over seks gehad ofzo en was hij bang dat jij er onzeker zou worden en heeft hij het verwijdert. Ik zeg ook maar wat :stuck_out_tongue: ik ben je ook niet aan het beoordelen ofzo maar ik probeer het even vanuit mijn perspectief te zien.

Ik zou je er echt geen zorgen over maken en je kan je vriend echt wel vertrouwen. Vind ik. Maar misschien ben ik naïef.

Naja, zou kunnen. Maar als hij tegen mij zegt dat hij niet met meisjes wil praten en het wel doet… tja.
Hij moet geen dingen zeggen die ik wil horen, hij moet de waarheid zeggen. Dat heb ik hem ook al gezegd, maar goed.

Hij zou het nooit met een meisje over seks hebben. (Andere cultuur, over seks praten is taboe, met jongens onder elkaar gebeurd dat ook vrij weinig)

Hij zei dat hij het verwijderde omdat het niets voorstelde en mij niet ongerust wilde maken? Met verwijderen is het alleen het tegenover gestelde. Als het niets uitmaakte dan had hij het kunnen laten staan.

Het is fijn dat je zegt dat ik hem wel kan vertrouwen, ook omdat ik veel reacties krijg om het uit te maken. Ik weet het zelf nog niet. Ik wil goed met hem praten en ik wil duidelijke antwoorden over wat hij nou wil in deze relatie etc etc. En wederom geen dingen zeggen die ik wil horen, maar de waarheid.

Sorry als ik een beetje hardop denk :slightly_smiling_face:

Je vertrouwt hem niet, da’s al reden genoeg om niet te trouwen.