Kan ik mijn vriend vertrouwen?

Hey meiden!

Ik zit met iets wat best een verhaal zal worden, dus alvast bedankt voor het lezen :slightly_smiling_face:

Ik heb zo’n anderhalf jaar een vriend. Hij heeft één keer tegen mij gelogen over iets en één keer iets verborgen. Ik vind het heel moeilijk om mensen te vertrouwen, dus bij hem na dit ook. Kort gezegd, ik vertrouw hem niet, maar dat heeft hij allemaal aan zichzelf te danken.
Hij is heel sociaal en gaat heel gemakkelijk met meisjes om, volgens mij heeft hij zelf niet het idee dat hij te ver zou gaan misschien.
Ik heb iets gedaan waarvan ik WEET het het niet goed is en ik schaam me ervoor, dus ik wil geen reacties dat ik dit niet had moeten doen oid.
Ik heb een account aangemaakt op een of ander social media ding en heb een foto van een mooi vrouwen lichaam als foto. Ik heb hem een berichtje gestuurd dat hij er leuk uit ziet en of hij wil praten. Dat wilde hij. Hij zei: ik wil je beter leren kennen. Toen ik dit las, dacht ik: jij vieze vuile! Geen enkele man is te vertrouwen!
Ondertussen was ik ook als mezelf tegen hem aan het praten, maar gewoon zoals ik normaal doe. Hij reageerde niet op mij, terwijl hij mijn berichtjes wel las. Hij reageerde op haar. “Zij” vroeg of ze meer konden praten en dat leek hem leuk.

Na een tijdje vroeg ik als mezelf of hij nog leuke gesprekken met iemand had gehad. Eerst zei hij van niet. Toen zei ik: oh, niet? Toen gaf hij toe dat een meisje met hem praatte. Ik vroeg wie het was en hij zei dat hij haar niet kende. Ik vroeg ook waar het gesprek dan over ging en ik ging steeds meer vragen stellen. Waarom hij met vreemde meisjes op social media gaat praten. Waarom waarom waarom.

Dus, hij heeft mijn vertrouwen al geschaad, maar waarom gaat hij achter mijn rug om met anderen praten? Nogmaals, wat ik heb gedaan is fout, maar ik wilde weten of ik mijn vriend wel kan vertrouwen omdat we samen plannen willen maken om te trouwen. Ik wil niet met een eerste klas eikel trouwen natuurlijk :slightly_smiling_face:
Heb hem gezegd dat het of alleen mij is of mij helemaal niet. Ik ben nog steeds erg boos. Uit respect praat ik niet met andere jongens, en ook omdat ik daar helemaal niet de behoefte aan heb!
Ik weet gewoon niet wat ik nu moet doen…

(p.s. we hebben een lange afstandsrelatie, hij is niet Nederlands maar dat is verder niet relevant.)

Alvast bedank voor jullie hulp/advies :slightly_smiling_face:

Ik zou het uitmaken.

Ik zou pissed off zijn en dus nooit van mijn levensdagen met hem trouwen :'D

Je bent 1,5 jaar met hem samen en hij zegt tegen een ander meisje dat hij geen contact heeft met andere meisjes… ik denk dat je wel weet wat je moet doen.

Hmm, dit is wel erg krom.
Was er een aanleiding om deze berichtjes te sturen? Had je al een vermoeden dat hij met andere meiden praatte?
Sowieso kan er een cultuurverschil meespelen. Misschien dat hij gewoon beleefd wilde doen naar het meisje, en van daaruit ‘beleefd’ reageerde.
Toch zou ik het echt niet fijn vinden als mijn vriend dit deed, dus ik snap je zorg. Ik vind het wel heel erg dat hij uit zichzelf zegt haar beter te willen leren kennen.
Oke aan deze reactie heb je denk ik niet zoveel haha. Ik vind het ook gewoon erg dubbel, en zou in ieder geval nu nog echt niet trouwen. Ik zou eerst nog even een tijdje verkering hebben, en kijken hoe dat loopt.

Ja, ik ben er gewoon van overtuigd dat je dit soort dingen gewoon niet moet doen. Ik weet dat je wil dat niemand dat zegt, maar het is wel degelijk relevant. Sowieso, jij praat überhaupt niet met jongens? Geen klasgenoten, vrienden, collega’s? Het kan, maar ik denk dat jullie het zelf nogal moeilijk maken. Waarom zou jij niet met een jongen mogen praten, en hij niet met een meisje? Maargoed, dat zijn afspraken in je relatie natuurlijk, het is alleen verdomde lastig om niet met mensen van het andere geslacht te praten. Daarom zou ik dit al geen goede regel vinden voor in een relatie, er gaat meer mee fout dan goed in mijn ogen. Je zou je vriend (en hij jou) gewoon moeten kunnen vertrouwen, of het nou vrouwen of mannen zijn waarmee jullie omgaan?
Ik zelf zou niet zo schrikken van het feit dat mijn vriend op facebook een gesprek met een meisje aangaat. Natuurlijk is het vreemd dat het lijkt dat hij het interessant vindt, maar dit is typisch uitlokking, je legt het hem als het ware de woorden in de mond. Daarnaast is hij gewoon eerlijk als je hem erover vraagt (weliswaar de tweede keer)? Mijn probleem zou meer zijn dat hij niet meteen zegt dat hij met iemand praat dan dat hij überhaupt met iemand praat.

Praat er met hem over. En probeer elkaar wat meer los te laten. Een relatie is gebouwd op vertrouwen, als jullie echt voor elkaar bestemd zijn kan hij met 1000 meisjes praten en alsnog trouw aan jou blijven, dan gaat hij voor jou. Kan hij dat niet als je hem die vrijheid geeft, dan weet je meer dan genoeg.

Ik vind eigenlijk dat je heel erg goed gehandeld hebt. Lastige situatie, want je vind het al lastig om mensen te vertrouwen, en hij is je vriend van anderhalve jaar, dus zoiets is enorm groot nu.

Vertel hem eerlijk wat je gedaan hebt en blijf heel erg bij je gevoel. Dus jíj voelt je onzeker en jij was op dat moment in zo’n bui om die account aan te maken, je gedrag kwam voort uit enorme onzekerheid. En dat heeft hij nu mooi verpest.
Praat er met hem over.

Ik ben enorm benieuwd hoe dit gaat aflopen, hou je ons op de hoogte?

Dikke knuffel, succes meid!!! :sob::muscle:

Ik vind dat er een groot verschil zit tussen met een meisje praten en wat TS haar vriend doet. Mijn vriend gaat ook wel eens naar feestjes. En ik weet dat hij ook een keer een jongen in elkaar heeft geslagen omdat die twee meiden lastig viel en zij de rest van de avond met hem en vrienden gechillt hebben. Daar heb ik absoluut geen problemen mee. Alleen als hij tegen meiden zou zeggen dat hij ze graag beter zou willen leren kennen en net zou doen alsof hij geen vriendin had zou ik toch aardig pissed off zijn.

Maar hij zegt niet tegen dat meisje dat hij geen vriendin heeft.

TS, hebben jullie op fb staan dat jullie een relatie hebben?
Ik ben het ermee eens dat het wel uitlokken is. Toch is zijn reactie niet wat je wil horen…

Het is heel dubbel. Hij doet dit maar is er wel eerlijk over. Ik weet niet wat ik ermee aan moet!
Onze relatie is al heel erg lastig, door de afstand en wat andere dingen die hier niets mee te maken hebben.

Natuurlijk mag hij met meisjes praten op werk of wat dan ook. Maar ik snap niet waarom hij zou moeten chatten met een meisje die hij niet kent en die hij beter wil leren kennen?!

Op facebook staat dat we een relatie hebben en hij had een profiel foto met mij en andere foto’s, blabla. Maar dit wil verder niets zeggen hoor.
Ik snap hem gewoon niet, ik snap er echt niets van.

Bedankt voor jullie reacties :slightly_smiling_face:

Ik zou na zoiets helemaal klaar zijn met een jongen.

Ik had het meteen uitgemaakt. Daarna hem overal van geblokkeerd en verwijderd

Oh god… Nu wil ik dit ook uitproberen, zien hoe mijn vriend hier mee om zou gaan…
Nooit gedacht dat ik dit zou willen uitproberen, maar ik voel de wil nu echt kriebelen door dit topic haha

Uitmaken je verdiend beter hij is niet te vertrouwen

Hij heeft één keer tegen mij gelogen over iets en één keer iets verborgen. Waar ging dat over dan?

ik wil je beter leren kennen.
Dus? Is dat erg? Ik zie dit niet meteen als vreemdgaan hoor.

Ondertussen was ik ook als mezelf tegen hem aan het praten, maar gewoon zoals ik normaal doe. Hij reageerde niet op mij, terwijl hij mijn berichtjes wel las. Hij reageerde op haar. Ja weet je, dat kan. Je hoeft toch niet altijd zin te hebben om met iemand te praten? Ook al is het je partner. Misschien had hij gewoon niks om terug te zeggen.

maar waarom gaat hij achter mijn rug om met anderen praten? Moet je dan als je iedere keer een nieuw iemand ontmoet dat tegen je partner vertellen?

tbh ik snap niet waar je een probleem van maakt. Misschien ben ik dan heel makkelijk in een relatie maar hij praat met vrouwen. Meer niet. Wat is daar erg aan? Waren het uberhaubt wel seksuele gesprekken? Potentieel vreemdgaan materiaal? Wat nou als je vriend biseksueel was, mocht hij ook niet met mannen praten dan?

Ik vind dit soort dingen zo lastig…

Ik weet nu bijv al dat hij wel met “haar” een gesprek zal voeren, ik zou ook gewoon met iemand praten, maar ik zou het wel vertellen uit mijzelf. En ik weet dat als ik hem zou vragen of hij met iemand praat, dan zou hij ‘nee’ zeggen… Dus lastig dit

Ik vind het lastig. Want als het verder gewoon een nomaal gesprek was wat is daar dan erg aan? Als het echt de flirt kant alles op gaat kan ik het allemaal snappen. En je kan niet van iemand verlangen in een relatie dat ze niet meer met het andere geslacht mogen praten.
En nu weet ik niet wat je vriend heeft gedaan toen die over iets had gelogen dat zou het misschien ook weer makkelijker maken met oordelen hoe nu verder. Mocht hij in de relatie bijvoorbeeld al is zijn vreemdgegaan dan kan ik snappen dat je hem nu niet meer vertrouwt. En in een relatie moet je elkaar kunnen vertrouwen anders werkt het niet.

Ja dit dus :grinning_face_with_smiling_eyes: