Kan ik haar vertrouwen?

Dit is mijn oude GS account, deze gebruik ik omdat ik op mijn nieuwe GS account, vriendinnen heb en ik heb liever niet dat ze meelezen. :flushed:

Ik heb een tijdje geleden iets meegemaakt en ik durf er niet echt met iemand over te praten…
Alleen mijn beste vriendin weet ervan en mijn ouders.
Ik ben al vijf jaar vriendinnen met een meisje (R) en ik ken haar al heel lang.
Haar ouders hebben het heel moeilijk met een scheiding enzo, en hierdoor moet ze heel veel werken en zelf alles betalen. Ik ging bij haar logeren, en van te voren gingen we nog bij mij thuis m’n spullen ophalen. Nou is het dus dat ik in mijn spaarpot 170 euro had liggen. 3 briefjes van 50 euro, + 1 x een briefje van 20 euro. We gingen naar haar huis logeren, en die avond moesten wij nog even de hond uitlaten. Ze vertelde dat ze een week geleden in het bos drie briefjes van 50 gevonden had (150 euro). Ik vond het vreemd, maar ook wel cool, ik bedoel wie vind dat nou? En de volgende dag kwam ik thuis na het logeren bij haar. Dat was op een zondag. Op de dinsdag daarop opende ik mijn spaarpot en merkte ik dat er 150 euro weg was! Drie briefjes van 50… Ik vond dit zo raar. Helemaal omdat zij zei dat ze ook drie briefjes had gevonden. Ik heb toen besloten om geen contact meer met haar te hebben. Ik bedoel ik kan haar wel beschuldigen maar je kan iemand niet zomaar beschuldigen toch? Dus ik heb het zo gelaten.Reageerde nog wel op haar appjes, maar sprak niet meer met haar af en verzon dat ik niet kon. Alleen dat was in februari 2015 en ik voel me er nog steeds zó rot over. We hadden het zo leuk samen. Het was altijd zo gezellig. En ze appt me nog sws wel 1 x per maand met ‘heyy alles goed… zin om af te spreken…’ en ik zou graag willen maar ik vind het gewoon te toevallig dat ik het toen kwijt was en zij het had gevonden. Ze heeft me nu weer geappt of ik vanavond iets te doen had.
Ik voel me er nog steeds rot over. Hoe moet ik dit oplossen? Moet ik dit wel oplossen?

Heel erg bedankt als jullie de moeite nemen om het te lezen en of reageren.

XO

Als jij er nog steeds zo over in zit (en dat is logisch. 150 euro is niet zomaar iets, en waarschijnlijk heb jij er ook hard voor moeten sparen/werken) zou ik het haar gewoon eerlijk vragen. Natuurlijk is het heel rot als je iemand vals beschuldigd, maar als je sterk het vermoeden hebt dat zij het wel gestolen heeft zou ik het risico gewoon nemen.
Natuurlijk moet je niet beginnen met “hé, ik denk dat jij 150 euro gestolen hebt” maar gewoon de situatie uitleggen en vragen of zij er iets vanaf weet. Succes!

^ Helemaal mee eens!

Sowieso vind ik het hele ‘erbij laten maar niet meer afspreken’ krommer.

Precies dat ^^

Mocht je er nu maximum een week erna erover begonnen zijn, ging het veel makkelijker geweest zijn. Nu is het al bijna een half jaar later. Je hebt het jezelf moeilijker gemaakt dan het is. Ikzelf heb geen idee hoe je over zou kunnen beginnen, ik hoop dat er andere mensen hier zijn die je wel verder kunnen helpen! Succes ermee :slightly_smiling_face:

Zit eens neer met je ouders en vertel het hen, al is het maar om zeker te zijn dat niemand anders van je gezin dat geld eruit genomen heeft. Indien dat niet zo is, zou ik jouw vriendin de vraag stellen of ze een idee heeft waarom jullie vriendschap ineens zo verslechterd is. Als ze uit de lucht komt gevallen, dan kan je misschien zeggen “Weet je nog die drie briefjes van €50 die je ineens ‘vond’?”. Op die manier beschuldig je haar niet op een directe manier, maar geef je haar de kans om het zelf op te biechten.

Wauw, dat je dat zo lang hebt laten doen. 150euro! Dat is echt veel. Ik zou haar er zeker op aanspreken, maar zoals hierboven wordt aangegeven inderdaad op een voorzichtige manier.

Hmm, ja, ik zou haar er wel mee confronteren eigenlijk. Als ik het zo lees dan lijkt het vrij waarschijnlijk dat zij inderdaad het geld heeft weggenomen, alleen is de confrontatie na zo’n lange tijd alleen maar moeilijker. Kans is natuurlijk dat ze doet alsof ze niks weet, en misschien weet ze er ook daadwerkelijk niks vanaf, en dan is het eigenlijk nog maar de vraag of jullie vriendschap hersteld kan worden of ze het nu wel of niet heeft gedaan…