kan ik écht niks ?

hi
ik voel me de laatste tijd ( jaar) gewoon kut om het maar zo te zeggen.
alles gaat mis. ik hoor heel vaak zovan; waarom doe je dat , je kan het toch niet!

en dan ga je zelf ook zo denken wat mij heel erg aan 't twijfelen brengt

of; ik heb me best op iets gedaan

en dan zeggen ze;
wat is dit ?wat moet dit nou weer voorstellen?

of;
( ik heb iets gevonden waar ik me mee bezig hou)
waarom doe je je best erop als je 't toch niet kunt

ik denk dan echt zo van ; JAA OM TE LEREN EN HET UITEINDELIJK WEL TE KUNNEN

jaa een heel vage topic.
maar het zit me gewoon zo dwars wat zal ik eraan doen ?

Je kan altijd iets. Wie zegt dat dan altijd? Jongens uit je klas? Vriendinnen?
Hoe weten zij of je wel iets kan of niet? Jij kent jezelf toch het beste. En trouwens. Je moet dan wat meer je jezelf laten zien. Zo van: Vind je het niet mooi? Pech gehad! Dat is jou probleem en niet het mijne.

Waar heb je je dan eigenlijk je best op iets gedaan? (ik ben nieuwsgierig ^^)

Wie zeggen dat? En wat voor dingen doe jij/wil jij doen die andere mensen afkraken?

Ik kan ook echt helemaal niks, maar ik stel me meestal zo op dat als ik weet dat ik iets niet zo goed kan ik automatisch al zeg dat ze maar niet op mij moeten letten, omdat ik het toch niet kan. Dat is volgens mij niet heel goed voor je zelfbeeld om te doen, maar bij mij helpt het wel, want het enige wat er kan gebeuren is dat je mens verwachtingen overtrefd. :slightly_smiling_face:

Verder moet je er niet kut over gaan voelen ofzo, want daar schiet je ook niks mee op.

Wat je eraan kunt doen?
Zorgen dat je wel iets kunt lijkt me.

Gewoon geen aandacht besteden aan de meningen van anderen, als je het leuk vind om te doen, ga er dan mee door! (:

Trek je niet zoveel van andere mensen aan, je weet diep van binnen ook wel dat je wél iets kunt.

Zo negatief over jezelf denken en praten maakt je ook niet leuker en beter, in ieder geval.

@ladylied
haha no problem

kijk ;

't zyn mn vriendinnen wel een beetje
mn vriendinnen zyn SUPER echt veel beter kun je niet krijgen maar… ik voeel me gewoon stom op zo’n moment

nou ik noem wel een voorbeeld van nog niet eens een uur geleden

wat vooraf ging:

een vriend van mij hoorde dat k een drumstel had gekregen ( pas 3 weekjes, maar ik heb all een aantal lessen gehad en doe me best om er zoveel tijd voor vrij te maken) hij zei; jaa , ik en vrienden van mij willen een band vormen … zal ik je leren drummen dan kun jij dr ook bij.
ik dacht echt ; wauuw super weetje
en nou dat was dus oke, we gaan dus ook oefenen in eeen soort oefen ruimte van een soort disco theek achtig iets voor bands en artiesten als alain clark enzo
dus ik was helemaal blij

en zo ging het gesprek tussen mn vriendin en mij ;

en jy als rockchick -______________-
gwn niet
sem
ahhaha
wat denk jy hahaha
dat dat je snel gaat lukken
je staat sireus voorschut
!!!

nou dat was dan een gesprekje ( iniedergeval wat zij zei )

join the club, zelfs leraren zeggen het bij mij
dus nu heb ik me gewoon voorgenomen niks meer goeds te proberen te doen voor die mensen die altijd zeggen dat ik niks goeds kan, probleem opgelost, zij merken dat ik ik al die tijd wél iets goeds heb gedaan, en ik heb geen gezeur meer aan m’n hoofd (:

Pff, trek het je niet zo aan.

ik begrijp wel wat je bedoeld.
maar ik laat het meestal niet merken ,
en heb der gewoon schijt aan ?( of doe teminste of ik dat heb )
mis moet je dat ook ens proberen?

jij bent zoals je bent , en als mensen dat niet accepteren hebben ze pech gehad ?
en tenslotte , de een is bter dan de ander in dingen doen.

én als jij het mooi vind , is het toch goed ? :relieved:

Wat flauw van die vriendin om dat zo te zeggen zeg… Jeetje waarom zou je voor schut staan? Als jij genoeg oefent kan je goed worden en waarom zou je uberhaupt niets kunnen… Iedereen kan iets…Je kan meer dan je denkt;)

Is die vriendin misschien jaloers dat jij WEL bent uitgenodigd en zij niet? Ik vind dat iedereen talenten heeft, die je moet kunnen en durven gebruiken. LEKKER niks van aantrekken joh! Laat haar zeggen wat ze wil, ga je eigen gang!
Suc6

Nu dus gewoon laten zien dat je het wél kan. :slightly_smiling_face:
Da’s ook goed voor je eigenwaarde!

Idd, niks van aantrekken!
Want vergeleken met iemand die al 20 jaar drumt zal je het inderdaad ‘niet goed kunnen’, maar je kunt het al beter dan eerst toch!? Dat is óók een prestatie, geloof me. En als je het zelf leuk vindt, gewoon doorgaan! Als je het straks echt goed kan kunnen ze niks meer zeggen :wink:

Die vriendin was waarschijnlijk gewoon jaloers ja.
Anders had ze het juist leuk gevonden dat je het ging doen.

wat een bitch om dat te zeggen. Dan moet je dat echt eerlijk tegen haar zeggen, ik vertel mijn vriendinnen zoveel mogelijk de waarheid. Dat vind ik wel het belangrijkste.
Trouwens die vriendin zegt het waarschijnlijk ook alleen maar omdat ze zelf niks beters te doen heeft en daarom jou maar om niks uitlachen.
mijn motto: bij twijfel, slaan! xD
maar dat helpt natuurlijk niet altijd ^^

Je moet toch ergens beginnen? Ik geloof niet dat je vriendin wel zomaar kan drummen? Je moet hun en jezelf gewoon bewijzen dat je het wel kan. Doe ik ook altijd en dat geeft echt een goed gevoel! Succes met je drumlessen!