Kan ik dit maken tegenover mijn collega?

Ik heb in de weekenden een goed betaald baantje achter de receptie van een zwembad.
Ik deel deze weekenden samen met een ander meisje, we werken om en om. Dus de ene week zij
zaterdag en ik zondag en de week erop weer andersom. Voordat ik hier kwam te werken, werkte een
andere vrouw van rond de 50 mijn dagen. Zij is terug gebracht naar 0 uur als een soort van back-up
omdat ik natuurlijk minder geld kost. Ze vindt dit niet fijn omdat ze zo niks mee krijgt van nieuwe gebeurtenissen e.d. (wat ik ergens ook wel kan begrijpen.) Nu is tijdens het inwerken tegen mij gezegd
dat wij vervanging samen moeten oplossen, dus eerst aan elkaar vragen of we voor de ander kunnen werken, en dan pas naar die vrouw of zij wil werken. Maar het laatste half jaar vraagt dat meisje voortaan direct aan die vrouw of ze kan werken i.p.v. aan mij. Ze ontneemt mij dus de kans om extra te werken en extra te verdienen, terwijl ik al een paar keer aangegeven heb dat ik het geld vanwege mijn rijbewijs en school heel goed kan gebruiken. Aan de telefoon zei ze dat ze niks van de afspraak dat wij het samen moesten regelen wist, en dat ze die andere vrouw haar dagen gunt. Kortom, ze gaat mij niet vragen. Nu vroeg laatst mijn ‘‘chef’’ of ik het druk had omdat dat meisje voortaan altijd die vrouw vraagt. Ik wil haar niet verlinken, of die vrouw haar dagen ontnemen…maar het is nu eenmaal zo afgesproken. Morgen heb ik het jaarlijks gesprek over mijn contract, en ik weet niet zo goed of ik het aan moet kaarten bij mijn teammanager. Vinden jullie dat ik dit moet doen voor mezelf? Of is het te egoïstisch?

Helemaal niet egoïstisch. Gewoon zeggen!

Tja, ik heb dat ook altijd, maar ik krijg altijd te horen dat je er alleen voor staat. Ik neem aan dat je dit niet voor altijd blijft doen, dus ik zou er nu alles aan doen om extra te verdienen. Je hebt het tenslotte hard nodig.

Ja, gewoon zeggen.

Ja, ik vind dat je het probleem inderdaad moet aankaarten bij je teammanager. Kies voor jezelf zou ik zeggen, als je het geld zo hard nodig hebt. Wel lullig van die 2 ‘‘collega’s’’ om zo te benadelen.

gewoon zeggen, want niemand anders neemt het voor jou op.

Ik zou het gewoon zeggen! Jij wilt meer werken, dus je baas moet niet denken dat jij niet wil of dat jij het steeds te druk hebt. Als je collega echt niets van die afspraak weet, kan ik me voorstellen dat ze niet direct van jou aanneemt dat ze jou moet vragen. Ik zou het zo brengen naar je baas, dan kan hij haar een keer uitleggen dat ze eerst jou moet vragen. Voor je collega is het sowieso niet lullig, hoogstens voor die oudere vrouw!

Inderdaad gewoon zeggen! Komt goed! :slightly_smiling_face:

Oooooh ik durf niet :flushed:

Gewoon zeggen, er kan niets gebeuren!

Ik zou het gewoon zeggen!

haha dit is volgens mij de eerste keer op GS dat iedereen het eens is :’)

maar inderdaad; gewoon zeggen.

Gewoon zeggen! Jij hebt recht op die dagen, en dat is ook de afspraak.
Je bent niet fout bezig als je het zegt of iets dergelijks, die collega zat fout.

Succes!

Gewoon zeggen!
In dit geval moet je echt voor jezelf opkomen, het is rot voor die vrouw, maar het is de regel binnen het bedrijf.
Als je tegen je baas zegt dat je idd druk bent plant die je straks minder in bv of is die minder tevreden over je (de meeste bazen willen flexibele medewerkers).

Ik zou er gewoon wat van zeggen!