Kan iemand (snel) helpen? :)

Hey, Ik ben een meisje van 14. En ik heb sinds kort een jongen ontmoet op een game … Ja ik weet dat het dom klinkt maar het klikte gelijk tussen ons dus ik gaf hem mijn discord en daar gingen we chatten. Na een tijdje gaven we elkaar ons nummer en gingen we ook videobellen, bellen en whatsappen. Zo ging dat wel tijdje en ik begon ook gevoelens voor hem te krijgen… En op een dag zei hij plotseling dat hij mij ook wel leuk vond :slightly_smiling_face: . Dus vanaf toen waren we samen … Dus we besloten om een keer aftespreken (Hij woont niet heel ver weg maar hij komt wel met de trein) Dus ons plan was om zaterdag af te spreken… Ik had tegen mijn ouders verteld dat ik met mijn beste vriendin naar de stad ga want ik weet dat hun het niet goed gaan vinden als ik met iemand van het internet afspreek omdat ze denken dat het een of andere pedo is… (Wat niet waar is want ik heb hem al vaak gezien met het videobellen!)

Maar hij stuurde me vandaag dus een Whatsappje dat zijn ouders contact willen met mijn ouders… Ik begrijp het opzich wel maar ik heb al best veel problemen met mijn ouders en ik weet zeker dat ze het niet goed vinden… Ik heb ook mijn biologische vader (mijn ouders zijn gescheiden) en van hem denk ik dat het wel mag… Maar ik vind het best wel ongemakkelijk :frowning_face:

Kan iemand me helpen want ik weet niet echt wat ik moet doen?

X

Ik zou het wel zeggen tegen je ouders dat je afspreekt met iemand en waar, stel er gebeurt iets dan weten ze in ieder geval waar je bent etc. Misschien doen je ouders er niet/minder moeilijk over als ze vooraf contact hebben met zijn ouders en hem eerst ontmoeten?

Trouwens, je weet nooit wat iemand zijn/haar echte intenties zijn. Dat hij er niet vaag uitziet en heel aardig doet wilt helemaal niks zeggen.

Ik wil het wel zeggen maar ik vind het heel erg ongemakkelijk en ik weet niet echt hoe ik het moet zeggen (:frowning_face:

Gewoon tegen je ouders zeggen, ze zullen het waarschijnijk al een stuk fijner vinden dat zijn ouders hun wilt ontmoeten.
Ik zou iets zeggen van ‘ik heb een leuke jongen ontmoet en zouden hij en zijn ouders langs mogen komen om ons te ontmoeten, of willen jullie mee om hun te ontmoeten’

Erover liegen brengt je verder weg van huis dan wanneer je eerlijk bent. Ik zou eigenlijk ook niet met hem alleen zijn maar een openbare plek zoeken

Wel zeggen. Heb in hetzelfde schuitje gezeten en ze kwamen erachter dat ik het verborg, toen had ik pas echt gezeur.
Leg ze uit waar je hem van kent en laat zien hoe hij eruit ziet en geef aan dat jullie samen een keer iets leuks willen doen, maar dan wel toestemming willen hebben en zijn ouders ook met jouw ouders willen overleggen. Dat komt heel volwassen over dat jullie daar over nagedacht hebben en niks onveiligs willen doen.

Het is ongemakkelijk, maar wel het beste. Je zult gewoon over over die drempel heen moeten. Neem je ouders apart en begin gewoon met: “Ik moet even iets met jullie bespreken.” Komt vast goed!

Niet liegen want ze komen er toch wel achter.