Kan iemand mij helpen met mijn engels?

Hoi hoi!
We moesten in de klas voor AK een brief schrijven (in het engels, ik doe TTO), zouden jullie kunnen kijken of er fouten in zitten of er dingen verbetert kunnen worden? Misschien het een wat nettere schrijftaal maken.
alvast bedankt!

Dear Sir/Madame,

We have noticed that there is a serious problem with coastal erosion around the Holderness coast. If there will not happen anything, it will damage a lot of houses and buildings along the coast line. That is why we, DNR Environmental Consultancy, tried to make a solution for this problem. Most of the time we used groynes, they may look not very nice, but they are cheap and very handy.

We divided the Holderness coast into three zones: A, B and C.

Zone A is from Flamborough to Hornsea. In this area is Bridlington, an important city which will me ruined if there will not happen anything against the coastal erosion. Although the head of Flamborough will stop the waves mostly, we placed a groyne at Flamborough for extra protection.The costs are about ¤ 300,000.

Zone B is from Hornsea to East Newton, which is about 10 kilometres. Here the cliffs need to be protected because the seawater attacks the bottom of the cliffs, which erode very fast. The best way to do this is to rebuild the beach. It makes the beach nice and wide, so it doesn’t attacks the cliffs. It’s saves Mappleton and maybe the tourism of Mappleton will grow, because of the wide beach. When you rebuild the city for 10 kilometres it will cost ¤ 4,500,000. We also played a groyne just above and beneath zone B, to make sure that this important zone is extra protected. This will cost ¤ 600,000.

Zone C is from East Newton to Easington. When you build a groyne at East Newton, one at Withernsea and one at Easington you prevent the eroding of the South of the Holderness coast. It also does not let the spit grow on to cause the river Humber to stop. To build these three groynes it will cost about ¤ 900,000.

In total, this al will be costing ¤ 6,300,00, which is about £ 5,350,000
We hope that you will send us a message soon. Thanks in advance.

Yours sincerely,

asjeblieft? :angel:

Volgens mij zitten er geen fouten in.
Ik ben ook niet z’n ster maar volgens mij is het wel goed!

“If there will not happen anything”
Ik zou die zin veranderen in: ‘If we don’t act (now/quickly)’

Dankje!
iemand nog tips?
en weten jullie of rebuild met een D of een T moet op het einde?

Dear Sir/Madame,

We have noticed that there is a serious problem with coastal erosion around the Holderness coast. If there nothing happens, it will damage a lot of houses and buildings along the coast line. That is why we, DNR Environmental Consultancy, tried to make a solution for this problem. Most of the time we used groynes, they may not look very nice, but they are cheap and very handy.

We divided the Holderness coast into three zones: A, B and C.

Zone A is from Flamborough to Hornsea. In this area is Bridlington, an important city which will be ruined if there nothings happens against the coastal erosion. Although the head of Flamborough stops the waves mostly, we placed a groyne at Flamborough for extra protection. The costs are about ¤ 300,000.

Zone B is from Hornsea to East Newton, which is about 10 kilometres. Here the cliffs needs to be protected because the seawater attacks the bottom of the cliffs, which erodes very fast. The best way to do this is to rebuild the beach. The beach will be made nice and wide, so it (the cliffs?) doesn’t attacks the cliffs. It’s saves Mappleton and the tourism of Mappleton may grow, because of the wide beach. When you rebuild the city for 10 kilometres it will cost ¤ 4,500,000. We also played placed? a groyne just above and beneath zone B, to make sure that this important zone is extra protected. This will cost ¤ 600,000.

Zone C is from East Newton to Easington. When you build a groyne at East Newton, one at Withernsea and one at Easington, you will prevent the eroding of the South of the Holderness coast. It also does not let the spit grow on to cause the river Humber to stop. (huh? moeilijke zin) The building of these three groynes will cost about ¤ 900,000.

In total, this al will cost ¤ 6,300,00, which is about £ 5,350,000
We’re looking forward to your reply. Thanks in advance.

Yours sincerely,

ik heb geen flauw idee of het allemaal klopt, maar goed…

dat dikgedrukte heb ik dus veranderd… en het schuingedrukte is wat ik echt niet snapte…

Sorry, net zo’n verbeter oefening met engels gehad, nu zie ik overal fouten

to build, built, built

ik denk dat dat dan ook voor rebuild geld, anders zou het rebuilded zijn, en dat klinkt nergens naar. (hoe een logica.)

Dear Sir/Madame, To whom it may concern, Dat is het beste volgens mijn lerares, als je niet weet of je het naar een man of vrouw schrijft

We Nooit de eerste alinea met een persoonlijk voornaamwoord starten have noticed that there is a serious problem with coastal erosion around the Holderness coast. If there will not happen anything, nothing will happen it will damage damage will be caused at a lot of many houses and buildings along the coast line. That is why we, DNR Environmental Consultancy, tried to make find a solution for this problem. Most of the time we used groynes Geen idee wat je hiermee bedoelt, zal wel goed zijn, they might not look not very nice dit is een beetje objectief voor een informatieve brief, but they are cheap relatively not expensive and very handy useful dit klopt wel, maar is erg netjes, ik zou eerder useful gebruiken.

En nu heb ik geen zin meer. Misschien zometeen nog, eerst even eigen huiswerk proberen te maken. Maar waarschijnlijk kunnen bij aardig wat punten allebei wel, maar dit is mij als de correcte manier geleerd. Succes nog ! Welke klas zit je trouwens?

ik doe ook TTO
hier heb je nix aan want ik heb geen tijd om m te lezen.

[quote author=xUNKNOWN link=topic=109158.msg[quote author=BigxDreams link=topic=109158.msg[quote author=BigxDreams link=topic=109158.msg3212553#msg3212553 date=1228153124]#msg[quote author=BigxDreams link=topic=109158.msg3212553#msg3212553 date=1228153124] date=1228153124]#msg[quote author=BigxDreams link=topic=109158.msg[quote author=BigxDreams link=topic=109158.msg3212553#msg3212553 date=1228153124]#msg

Ik heb het een beetje verbeterd en wat formeler gemaakt, maar er was grammaticaal niet zo heel veel fout. Trouwens: don’t, couldn’t = informeel, do not, could not = formeel.

Die zin die ik schuingedrukt heb snap ik trouwens niet. Wat bedoel je daar?

[quote author=xUNKNOWN link=topic=109158.msg[quote author=BigxDreams link=topic=109158.msg[quote author=BigxDreams link=topic=109158.msg3212553#msg3212553 date=1228153124]#msg[quote author=BigxDreams link=topic=109158.msg3212553#msg3212553 date=1228153124] date=1228153124]#msg[quote author=BigxDreams link=topic=109158.msg[quote author=BigxDreams link=topic=109158.msg3212553#msg3212553 date=1228153124]#msg

Relatively not expensive is hetzelfde dus gewoon relatively inexpensive.

jullie zijn geweldig!
als er nog meer dingen zijn, graag, maar super bedankt!

nog een klein upje voor de mensen die nog een idee hebben ^^
oohja dat rare zinnetje: ik moet het samen met een vriendin doen, en dat heeft zij er in gezet, ik weet ook niet precies wat ze bedoelt haha.
maar dat zal ik nog wel vragen.

Hallo!

ik heb binnen kort mijn herkansing engelse briefschrijven. voor de vorige had ik een 5… :frowning_face: maar nu wil ik m dus even heeeep goed maken…
opzich ligt t niet heel erg aan de grammatica… maar me lerares zegt dat t niveau engels gewoon te laag is…
heeft iemand tips hoe ik het niveau een beetje hoger kan krijgen in mijn brief???

dank je wel alvast!!

^ een nieuw topic openen is denk ik handiger, dan krijg je meer reacties.
Tsja, je niveau kun je niet zomaar even verhogen. Misschien de brief van tevoren schrijven en wat meer moeilijkere zinsconstructies en woorden gebruiken en dan uit je hoofd leren, maar daardoor zal je niveau niet omhoog gaan. Dat gebeurt alleen door veel te spreken, luisteren, lezen etc.