KAN IEMAND ME HELPEN?

hallo

ik heb een HEEL GROOT probleem het is best wel een lang verhaal maar hier komt het ik zal het zo duidelijk mogelijk proberen te maken.
ik gebruik ook ff afkortingen

D= nu aartsvijand
S= was beste vriend is misschien nog te redden
B= vriend van mij S en D
E= goeie vriendin

S was 1,5 jaar men beste vriend
op een dag kreeg ik ruzie met D hij noemde mij en men vriendinnen in 1x sletten en ging ons in 1x uitschelden omdat we hem perongelukte toevoegde in een gesprek met msn.
toen werden ik en E boos op hem en gingen hem dus ook uitschelden. dat was het einde van onze vrienschap

later hoorde ik dat D met S naar hetzelfde feest zal gaan als ik.
ik zei tegen S : als ik D tegenkom dan ga ik hem wel uitschelden hoor
toen zei S: jah dat kan je wel doen maar ik sta 100% achter D.
toen was ik heel erg geschrokken want hij was 1,5 jaar men beste vriend en roddelde wel eens over D.
dus ik zei: dus als ik D uitscheld dan scheld jij mij ook uit?
toen zei S: jah daar heb je grote kans op.
toen ging ik hem negeren want ik was boos.

toen zei ik tegen B op msn dat ik S kut vond om wat die had gedaan enzoo. (en dat was men grootste fout ooit)

later kreeg S ook ruzie met D en toen zei S dat die weer 100% achter mij stond.
dus alles was weer goed en ik ging weer HEEL VEEL met hem sms’en.
dus vanmiddag sms’te ik: hajj wat doe je? Xx
waarop ik terug kreeg: Hoi ik ben B, je zei de hele tijd tegen mij op msn dat je S kut vind? (dat had ik maar 1x gezegt en dat was omdat hij in 1x aan de kant van D stond en dat vond ik nogal lullig)
waarop ik dus terug sms’te: jah maar dat was omdat die toen aan de kant van D staat maar dat is nu niet meer zo.
toen kreeg ik een sms’je terug waarin stond: sure

dus ik voelde me heel schuldig over dat ik had gezegt dat S kut was ensoo:(
dus meteen toen hij online op msn kwam ik meteen helemaal sorry zeggen ensooo.
en hij zei: jah ik ben teleurgesteld in je.
dus ik vroeg: ik snap het maar wat deed B met jouw telefoon?
toen zei S: jah hij had die afgepakt ma ik had geen idee wat hij sms’te
dus ik meteen tegen B zeggen: waarom pakte je S zen mobiel af en sms’te je me zoiets?
waarop hij antwoorde: huh ik pakte zijn mobiel niet eens af hij verstuurde dat sms’je zelfs ik moest zeggen wat die moest sms’en.

dus ik ging dat tegen S zeggen waarop hij zei: Jah B die lult hij pakte mijn mobiel af.
dus ik ging weer aan B vragen en die zei dat S lulde.
toen ging B mij alles uitleggen: dat hij ging zeggen wat S moest sms’en en dat S er wel bij was.
dus ik zei 10duizend x tegen S: ik word niet boos als je dat hebt gesms’t ik wil alleen niet dat je liegt want dan word ik wel boos.
hij zei: nee ik lieg echt niet!:open_mouth:
dus toen werd ik boos en heb ik hem geblokkeerd want ik wil geen vrienden die tegen mij liegen en ik voelde me ook nog schuldig en zei sorry.

dus ik ging praten met mijn vrienden maar die zeiden: ja maar als B gewoon zijn belofte aan jou had gehouden en niks tegen S had gezegt dan was er ook geen ruzie geweest.

dus ik weet nu niet of ik op beide boos moet zijn of op wie wel. kunnen jullie me plss helpen? alvast heeel erg bedankt! ik hoop dat het wel duidelijk is!

heb je samenvatting? ik heb geen zin om te lezen

dus

@loessieJJ haha ik heb het al geprobeerd in te korten korter kan denk ik niet dan word het onduidelijker:$

Ik snap er niks van, wat wil je precies dat we zeggen om te helpen of wat is de vraag? :’)

ik weet niet echt of ik nou boos moet zijn en op wie en wie ik moet geloven en wie niet:(

volgens mijn vrienden moet ik boos zijn op B want hij zei dat hij niks zal zeggen van dat ik S kut vond en dat heeft die gedaan en als hij niks had gezegt was er ook geen ruzie. maar aan de andere kant S heeft gelogen en hij zei dat hij de waarheid sprak

sorry, maar dit klinkt een beetje alsof jullie ruzie maken om dingen die er eigenlijk helemaal niet toe doen…

ja het is alemaal erg vaag en waarom zou S boos worden dat je haar kut vond terwijl zij voor D koos ipv jou??

@mirjam1997 jah nou ik vond het superzielig dat die dat van een vriend moest horen dus ik voelde me schuldig en ik had 10duizend x sorry gezegt maar hij had dus wel gelogen volgens het verhaal van B.
maar als B gewoon niks had gezegt en mij niet had verraden was er ook niks gebeurt…

wut

okee ik weet het is een heel complot maar anders wat snappen jullie er niet aan?:blush:

@Shewantstofly
hee dankjewel!(L)
jah nou weetje D had er echt geen reden voor jah alleen omdat ik en E hem perongeluk in een gesprek gingen toevoegen.
maar hij kon met geen enkele reden ons sletten noemen want wij hebben sowieso nog nooit vriendje gehad en we zijn er ook niet dramatisch naar opzoek.
en ik hoef eigeluks ook nooit meer met hem te praten hij zit toch niet bij mij op school(A):smurf:
maar wat ook wel een probleem is als B gewoon niks tegen S had gezegt dan was er ook geen ruzie?.. tja het blijft lastig:(

@Shewantsofly haha jah je hebt dat wel goed gelezen.
maar het punt waarom ik boos ben op S is ook.
ik had 10duizend x ssorry gezegt en ik voelde me echt heel lullig…
bleek dus dat hij de hele tijd zat te liegen:O

en ik ben opzich ook wel beetje boos op B want hij zal niks aan S vertellen en als hij het niet tegen S had verteld dan was er niks gebeurt?

ik was gisteren helemaal in de war dus had ik omstebeurten met hen ruzie de ene x met S de andere x met B toen ik erachterkwam dat B de waarheid vertelde en dat S wel loog brak me dat eigeluks wel:$ maar hij ging toen maar snel off:O

Dit is ingewikkeld…

@laurieeen jah ik kan ook wel snappen als jullie het niet echt snappen want ik snap het zelfs al bijna niet ik ben echt een beetje in de war:$ dus VOORDAT ik de verkeerde keuze ga maken d8 ik ik ga om hulp vragen:D

nou omdat S steeds meer ging toegeven en B vertelde oook wel dat hij alles zei wat S in het sms’je moest zeggen.
dus daar kwam hij anders ook niet beter vanaf…
hij vertelde ook de slechte dingen wat hij deed

heb het niet alles gelezen…
maak het gewoon goed wie wil er nou ruzie ?
ik hou er niet van hoor heb liever vrolijke mensen om mij heen :wave:

@cherryblossoms ja xd als ik hem tegen ga komen dan komt dat niet goed(A)

Dit en je vraagt nu eigenlijk aan ons wie je niet aardig moet vinden, en ik vind dat nergens op slaan… :S Praat het gewoon uit, in plaats van: Eh, ienemienemutte, ik mag B niet, ik haat je en we hebben ruzie. :S Gewoon praten!