Kan iemand me even snel raad geven?

Op vakantie was er in ons hotel een hele knappe ober, die (denk ik) maar 1 jaar ouder was/is als mij.
Ik zag hem wel zitten eigenlijk, maar ermee praten durfde ik niet, ben een erg verlegen type, hij zelf ook trouwens. Het leek me ook wel dat hij me knap vond, aangezien ik hem toch ook regelmatig betrapte met kijken (kan dit mis hebben natuurlijk).
Ik keek naar zijn naambordje en zocht hem op op facebook met als werkplek het hotel en ik had het juiste profiel gevonden!
Ik voegde hem toe en jawel, een paar dagen later kreeg ik een berichtje.
Aangezien ik altijd pas online kon zijn wanneer hij moest werken hadden we dagen lang een soort van offline gesprek. Hij leek heel erg geïnteresseerd en ook al begon het gesprek dood te lopen, toch stond hij altijd wel nog klaar met een paar vragen voor mij om het gesprek op gang te houden.
Toen we eindelijk eens tesamen online waren, konden we het gesprek ook eens afsluiten en hij vroeg op het einde: We horen toch wel nog van elkaar, zeker? met een afsluiter als Tot morgen!
Erg leuk om te weten dat hij blijkbaar ook niet het contact wou verbreken!

De dag erna had ik mij de hele dag online gezet voor hem (via mijn gsm), zodat ik zeker wist dat er wel een moment ging zijn waarop we beiden online waren.
Dat was ook zo: ik was online en toen zag ik dat hij ook al geruime tijd online was.
Waarom begint hij nou geen gesprek zoals gedacht?
Ik heb dan maar de knoop doorgehakt en zelf begonnen met een gesprek.
Op het einde van dat gesprek zei hij weer een tot morgen.
De volgende dag bleef ik weer de hele dag online staan en ja, er was ook weer een moment waarop we beiden online stonden. Ik bleef maar wachten tot hij een gesprek zou beginnen.
Niets.
Ik ben zo iemand die redeneert met ik heb de vorige keer een gesprek begonnen, nu moet hij er één beginnen en als hij dat niet doet is hij waarschijnlijk niet geïnteresseerd.
Nu ik heb volgehouden en dus geen gesprek begonnen, maar nu hebben we al een paar dagen geen gesprek meer gehad omdat ik het vertik om een gesprek te beginnen en hij er blijkbaar geen begint.

Nu, ik zou heel graag jullie objectieve advies willen hebben.
Ik weet dat ik nogal gefreakt ben op dit soort dingen, maar ik ben tamelijk onzeker.

Misschien is hij ook gewoon druk bezig? Ik sta zelf ook vaak op online, maar in werkelijkheid let ik helemaal niet op of er iemand tegen me praat.

Misschien is ie inderdaad gewoon even bezig, ik zou gewoon even afwachten. Als ie echt geiintereseerd in je is, zal hij heus wel een gesprekje beginnen. :slightly_smiling_face:

Het zou kunnen dat hij het leuker vind als jij het begint , ik ben niet zo zeker maar zou goed kunnen , hij is een verlegen jongen , misschien niet zon talker ofs. Ik zou maar zeggen ; ’ Ik ben morgen weg , als ik online ben wel laten weten dat je het ook bent he ?’ En dan gewoon een beetje onverschillig , niet zo overhaast als ik haha :wink: Good luck !

I ben ook zo iemand hoor! Precies zoals jij… Hij mag ook wel eens moeite doen! Maar ik zou nog even volhouden en anders toch maar gesprek beginnen… Wn dan iets zeggen in de trant van

Heb je n drukke week gehad? Dan snap je het als hij niet begon of iets als best lang geleden dat w gepraat hebben :astonished:
Xxx

heey

Ik snap je probleem.
Het is inderdaad leuker als een jongen laat zien dat aandacht voor je heb.
Maar hij kan inderdaad ook druk bezig zijn.
En misschien is hij wel zo verlegen om een gesprek te beginnen.
Ik zou als hij online kom toch even het gesprek beginnen.
Hoy alles goed?
En midden in het gesprek na 10 minuten of 20 minuten aan hem vragen waarom hij niet een gesprek begin als jullie allebei online zijn.
En als je zeker wilt weten of hij je leuk vind zou ik vragen.
Ik zou je wel wat beter willen leren kennen hoe denk jij daarover.
Weet je gelijk zijn standpunt en hoef je niet meer onzeker daarover te zijn.

Succes

Hmm moeilijk, ik heb dat eigenlijk ook met mijn vriend. Misschien is hij wel bezig, of aangezien het een verlegen type is, is ie misschien bang je lastig te vallen…