kan iemand hier goed tekenen?

Hee, ik ben bezig met een portret van justin bieber voor mijn vriendin. Ik heb nog nooit eerder zoiemand na getekend en het lukt wel aardig alleen het gezicht, (neus, lippen en ogen) lukken dus echt niet! en dan vooral de neus. Weet iemand hoe ik dat goed kan doen ofzo? mischien handig foto te zien? :
foto tekening justin bieber.
hij is nog langg niet af maarja, dat zie je wel haha! Hopelijk kan iemand helpen!?
xxx

geen lijnen tekenen maar schaduwen

^ Idd, in vlakken werken, geen lijntjes.

oke bedankt, ik ga het proberen! (;

oke de ogen zijn heel goed gelukt met dat schaduw enzo maar de neus lukt echt voor geen meter! iemand nog tipss voor die neus? xd

Ik zou voor de neus echt maar 1 klein lijntje gebruiken, misschien onderin,
bij je neusgaten zegmaar.
Verder een foto nemen waar je goed veel schaduw ziet en het dan nog een keer proberen (:

^^ owkeee haha

Anders oefen je eerst op een ander papiertje?

^gaa ik ook doen (: & mama gaat me ook helpen hahahaha ;p

hmpff… het lukt toch echt niet hoor. Heeft iemand toevallig filmpje hoe je moet ‘‘schaduw tekenen’’ ?

iemandd?? :flushed:

tsja, niet stom bedoeld maar een goed portret tekenen is gewoon heel moeilijk, en het belangrijkste is dat je blijft oefenen. er bestaan niet echt 'gouden tips’ofzo, vind ik.

^haha ja daarom wil ik nu ook gewoon oefenen :blush: maar ik zoek even filmpjes van hoe je schaduw moet tekenen ofzoiets weet iemand dat? xx

Idd, je kan het niet in 1 keer.
Filmpjes ken ik niet, omdat ik die niet nodig heb xD Maar er zijn wel veel tutorials op internet.

Ik zag trouwens wel meteen dat het Justin Bieber was hoor, ik vind hem tot nu toe al erg lijken! Maar gezicht inderdaad is echt heel moeilijk, als je het er echt op wilt laten lijken. Inderdaad wat hierboven gezegd is :slightly_smiling_face:

En misschien heb je hier wat aan?
http://www.youtube.com/watch?v=0GiVImMVRkQ
En bij YouTube ‘drawing justin bieber’ zoeken, vind je ook veel!

Wat mij heel erg heeft geholpen is dit:
Kijk door je wimpers heen, dus je ogen tot spleetjes maken. Dan zie je duidelijker de schaduwen! En dan proberen die schaduwen na te tekenen met een zacht potlood (H3 ofzo). Vervolgens als het nodig is de schaduwen donkerder maken op de plekken waar dat nodig is!

^wauw bedankt iedereen hierbovenn! (: heb er echt veel aan! Heb ook zelf nog wat filmpjes gevonden. Ik ga eerst die justin bieber binnenkort afmaken en daarna ga ik echt dat schaduw dingen proberen. lijkt me echt vet! maar iniedergaval superbedankt iedereen! :grinning:

was trouwens al wel een stukje verder gegaan daarstraks. :
http://tinypic.com/view.php?pic=34ywi87&s=5
oww haha je ziet het nietecht zo goed, die ogen dan, maarja xd

ow haha hier nogg beetje duidelijke:
gezicht NOG zonder mond en neus xd
lichaam
ik weet het, het is niet prachtig ofzo maar het is ook de eerste keer haha xd