Kan iedereen de spagaat leren?

Hey!
Ik wil heel graag de spagaat leren. Ik zit nu al 8 jaar op ballet en ik ben al bezig met elke dag stretchoefeningen te doen. Maar is het wel mogelijk om de spagaat te leren als je van nature niet zover komt? Of kan ik oefenen wat ik wil, maar gaat het gewoon niet lukken?

Ik heb altijd geleerd dat iedereen de spagaat kan leren (benen verticaal ten opzichte van heup), maar niet iedereen de split kan leren (benen horizontaal ten opzichte van heup). Omdat voor de spagaat de beperkende factoren enkel spieren en pezen(?) zijn, maar bij de split ook je bekkenkom.

Als je al heel veel stretcht en het nog steeds niet lukt, is het misschien eens goed om te kijken welke spiergroepen je het meest beperken bij de spagaat, zodat je precies op die spieren kan stretchen. Misschien zijn je hamstrings namelijk al heel erg lang, maar heb je veel spanning rondom je heupen/billen/bovenbenen waardoor het niet lukt.

Oh nee, ik ben nu pas 2 weken elke dag 10 minuutjes aan het stretchen hoor haha. Ballet doe ik maar 1 uur per week dus dat helpt ook niet heel veel voor mn lenigheid

Ik denk dat iedereen dat kan leren ja.