Kan hij mijn locatie zien?

Hey, ik heb even iets wat ik niet helemaal begrijp. Ik probeer het even kort uit te leggen.

Mijn vriend zegt dat hij mijn locatie kan zien. Hij zei dat toen ik bij hem thuis was hij een keer zijn mobiel heeft aangesloten aan mijn airpods. En nu telkens als ik ergens heen ga als ik dat doosje bij me heb hij mij kan volgen.

Ik was bij hem laatst en hij liet het zien. Hij kreeg serieus een melding daarvan en je kon de route zien die ik had afgelegd via find my iPhone volgens mij.

Hij zegt ook dat als ik ze in heb hij mij kan afluisteren.
Ook zegt hij dat als ik mn oortjes niet bij me zou hebben hij mijn telefoon kan tracken op een of andere mannier.

Het zelfde probleem met mijn broertje. Hij heeft mijn oude airpods en nu kan hij elke keer die nog verbinden met mijn telefoon en hij zegt mij ook te kunnen afluisteren. Maar ik heb zelf geklikt op ā€˜apparaat vergetenā€™ zoietsā€¦ Zodat die oude oortjes niet meer verbonden zijn.

Maar nu zit ik er dus mee in mn maag. Omdat ik geen zin heb dat mn vriend mij gaat volgen. Een keertje zei ik dat ik even ergens heen was (ik zat gewoon thuis):joy: Maar zegt hij dat ik had gelogenā€¦ Hij wist dat dus.

Kijk hij zegt steeds dat hij alles kan zien op zoā€™n lachende mannier. En dat als hij wil ook in mijn telefoon kan kijkenā€¦ Je hebt toch allemaal maniertjes daarvoor om iemand te hacken lol.

Niet iedereen hoeft altijd alles te weten of mij te checken dat is gewoon raar ik ga ook niet hem zitten stalken. En als ik dan soms vraag kan jij mij echt afluisteren en al die dingen zegt hij neee joh ik maak toch maar een grapje.
Maar ik vraag het mij dus af want ik heb zelf gezien dat hij mij kan volgen.

Weten jullie hoe ik zijn mobiel en die van mn broertje los kan koppelen ofzo? Ik vind dit namelijk echt vervelendā€¦

Neem contact op met Apple. Ze geven een prima service.

https://support.apple.com/nl-nl

1 like

ik zou sws tegen je vriend zeggen dat die dat gewoon moet latenā€¦ of die het nou grappig vind of niet ik zou er ook zeker niet blij mee zijn

1 like

Duidelijk maken aan je vriend dat je die grapjes niet fijn vindt. En inderdaad ff Apple contact opnemen.

Hmm, ditnis voor mij vrij lastig.
Ik zelf heb wel IT gestudeerd, en zelf heb ik een hekel aan Apple producten just door dit soort dingen.

Afluisteren weet ik niet zeker.
Maar je volgen dat kan inderdaad wel via ā€œZoek mijn IPhoneā€ dit kan je ook uit zetten bij de settings.

De 2e ding wat kan zijn is dat hij toegang heeft tot jou Icloudā€¦ dit is een ander iets. En daarmee kan die ook alles zien en volgen wat je doet met de telefoon.

Dit kan je enkel stoppen met het wachtwoord aan te passen naar een sterk nieuw wachtwoord. Bijvoorbeeld de naam van je 1e huisdier + geboorte datum + datum dat je samen kwam met je vriend Bijvoorbeeld + lees teken zo als ā‚¬@#%$ ext.

Ja dit is een erg lang wachtwoord maar kraken hiervan is een stukje lastiger. Zelfs voor ervaren krakers is dit minder.

Maar let er wel op dat het NIET te voor de hand liggend is.

Los hier van dit is wel puur een soort van stalking.
Dit is iets dat ik echt nooit niet zou goedkeurenā€¦
Maar ja het is natuurlijk aan jou.