Kan hij men vriendje zijn of niet?

Heyy
Ik heb echt even advies nodig. Ik ben een 21jarig meisje dat onlangs is beginnen “daten” met een 19jarige jongen. De leeftijd is geen probleem. Waar ik me wel wat zorgen om maak is dat hij moslim is en ik christen. Ik ben niet echt gelovig en heb geen probleem dat hij moslim is.
Waar is me wel zorgen om maak is dat mijn papa helaas niet echt open is voor mensen met een ander geloof. Ik twijfel dus echt of ik moet doorzetten?
Zijn er ook mensen die tips hebben waar ik me wat meer kan verdiepen in de islam?
Liefs

Als je echt van hem houdt en hij ook van jou zou ik het proberen, neem hem mee naar huis en laat zien hoe aardig hij is aan je papa… Meer verdiepen in de Islam is ook een goed idee… Wil je een beetje weten waar het over gaat of echt de koran gaan lezen enzo? Als je dat wilt zou je een bijbelstudie versie van de koran kunnen lezen. Daar zijn veel boeken van online! Als je gewoon een beetje wilt weten waar het over gaat zal ik als ik jou was met je ‘date’ gaan praten maar dat kan je zoiezo doen! Succes!! xx Rooss

1 like

Ik vind het persoonlijk door ervaringen rond om mij heen erg lastig om hier een goed advies over te geven.
Laat ik als eerste zeggen dat ik niemand wil kwetsen beledigen en of racistisch wil benadelen.

Dat gezegd, ik ben normaal eens met de stelling dat liefde geen grenzen kent. En dat je moet doen waar je het prettigste bij voelt.
(Dat geld voor alle relaties)

Echter kom ik nu op het meest lastige punt dat ik je moet melden. Nogmaals dit is uit verhalen van mensen om mij heen die Direct ervaring heeft met “Moslims”
En ik kan beamen dat dit waar wad in al deze gevallen.

Ik ken 4 andere meiden die helemaal gek waren op jongens 1 op een Marokkaanse jonge man en de andere 3 op Turkse jongeren.

Enkel die gene met de Marokkaanse afkomst die zijn nog bij elkaar.

Maar die met de Turkse afkomst die zijn allemaal uit elkaar omdat de jongens/mannen vaak erg manipulatief zijn. Even versimpel verwoord. Deze 3 waren allemaal ernstig goed er in om mijn vriendinen te sturen hoe zij dat het liefste wilde. En ja daarbij kwam soms geweld aan tapas… ik vind dit echt heel erg verkeerd. En daardoor ben ik persoonlijk minder huiverig op jongens met een moslim achtergrond.

En vergeet ook niet liefde maakt blind. Dus de kans dat je dit inziet is erg klein.

Ookal is het niet bij alle moslims het geval dat ze zo zijn. Dat kan je zien aan die Marokkaanse moslim.
Die is echter erg goed voor haar heb ik het idee.

Maar ja. Wederom je moet doen waar jij je goed bij voelt. En natuurlijk ook stevig in je schoenen staan.

Xoxox
Hoop dat het hielp.

-Juul

Ik zou dit ook niet doen. Je verschilt enorm in cultuur en denkwijze. En als vrouw wordt je toch anders gezien. Er is al eerder een topic waar hier uitgebreid over wordt gesproken trouwens