Kan geen paracetamol doorslikken

Ik kan eigenlijk alle soorten pillen en capsules doorslikken maakt niet uit of ze dik zijn of dun. Alleen lukt het me met paracetamol echt niet, hij gaat niet weg en als ie weg is komt ie er weer uit.

Het is zo dat ik binnenkort wel paracetamol moet slikken, ik heb in het ziekenhuis gevraagd of het met vla oid kan maar dat mag niet, al helemaal niet voor de operatie dus moet ik het doen met een bekertje water.

Wat ik allemaal al geprobeerd heb is dit:

• Lepel vla, werkt goed maar mag dus niet.
  • Hoofd beetje voorover doen.
  • In hele kleine stukjes breken en dan oplossen in water, dit werkt niet want het smaakt heel erg bitter.

Heeft iemand nog een ander idee hoe het me gaat lukken? Als pijnstiller neem ik vaak ibuprofen 400 wat ik wel weg krijg.

Wel in kleine stukjes breken, maar niet oplossen in water! en dan die stukjes stuk voor stuk doorslikken met een grote slok water. Zo krijg ik ze weg!

Ik snap dat je een pilletje niet kan slikken. Maar je kunt het gewoon laten oplossen en water en dat drinken. Hoe smerig het ook is, ik geloof niet dat je dat gewoon niet kan doorslikken. Het is niet als een pilletje dat je soms fysiek niet kan doorslikken Wat is gewoon ff doorbijten en doorslikken, niks moeilijks aan.

Ik ken je probleem! Ik krijg hem noooit weg of ik stik erin haha. Mijn advies is idd in stukjes breken, en dan t stukje onder je tong doen, snel water in je mond en dan je hoofd achterover gooien en slikken. Klinkt heel dom maar zo kreeg ik t mee van thuis en bij mij werkt t wel!

Ja ik denk dat je ook als enige oplossing het oplossen in water hebt, doe ik zelf ook. gewoon snoeihard doordrinken en je neus dicht doen.,

Het gekke is dat ik de meest gekke pillen weg kan krijgen maar omdat paracetamol stroef is het me niet lukt. Als ik eens hoofdpijn heb ga ik dat oplossen nog wel een keer proberen en in kleine stukjes breken.

Gewoon op laten lossen in een glaasje water, en dan in 1 x proberen weg te tikken.

er zijn ook paracetamollen in een andere vorm zoek maar eens op ‘paracetamol ovaal’ die zijn iets makkelijker door te slikken. Je zou ook een zuigtablet met een smaakje kunnen nemen misschien?

Als het echt niet lukt, een zetpil?

Gewoon oplossen in water en met een rietje opdrinken. Niet nadenken, gewoon drinken want het moet toch.

Ik snap niet hoe je ibuprofen wel door kan slikken? Paracetamol heeft alleen meer smaak als je er te lang over doet om hem door te slikken. Sorry, maar paracetamol hoeft toch ook niet lekker te zijn :’) iedereen vindt het vies, dus zo’n probleem hoeft het echt niet te zijn om zo’n pilletje door te slikken.

Ik vind dit een erg bekrompen reactie. Ik heb zelf ook grote moeite met pillen slikken, alleen kan ik NIKS slikken behalve gladde ibuprofen.
Dus ik snap je TS, gewoon in water oplossen, zo min mogelijk water gebruiken zodat het sneller op is :slightly_smiling_face:

Ik had dit 1,5 jaar geleden ook, ken je probleem dus!
Paracetamol in 4 stukjes breken, slok water in je mond doen (niet te groot), een stukje paracetamol erbij, niet nadenken en gewoon slikken! Je stikt er echt niet in. Zo heeft het bij mij gewerkt, en nu slik ik ze in één keer door. Succes!

Ik had zaterdag zelf geen paracetamol bij me en voelde me goed beroerd en kreeg van iemand paracetamol van Panadol (?) waren ook ovale paracetamols. Die kreeg ik zoveel makkelijker weg dan een ‘gewone’ paracetamol.
Ik denk dat dat voor jou een hele goede oplossing zou kunnen zijn.

Je hebt inderdaad ook zetpillen.

Is paracetamol niet in capsulevorm te verkrijgen?
Ik kan zelf ook echt niet pillen zonder gladde huls doorslikken, dan kots ik ook alles weet uit :’)

Moeite hebben met pillen slikken wil niet zeggen dat je het niet kan :’) En de TS vindt de smaak alleen al te vies om ze op te lossen, dan blijven er inderdaad nog weinig opties over. Lijkt me niet dat het fijner is om een zetpil te gebruiken dan om even een glas vies water te drinken.

Ik krijg paracetamol op de een of andere manier ook niet weg, ik verslik me dr elke keer in zelfs als ik m breek. Terwijl ik ibuprofen van 600 mg zelfs weg krijg zonder water, en die zijn echt huge haha.

Dat oplossen werkt wel… 1 slokje bitter water is heus niet zo erg. Een bodempje water is genoeg om het te laten oplossen.

Ik kan helemaal geen pilletjes slikken, maar de paracetamol lukt mij wel.
Ik laat hem oplossen in een beker water. Voor elke slok roer ik het door. Zo proef je die vieze smaak niet. Succes :wink: