Kan een talgcyste terug keren

Ik heb vorig jaar een ontstoken talgcyste laten wegsnijden, nu merkte ik vanochtend op dat er een klein bultje onder het litteken is gekomen, zou het kunnen dat het talgkliertje terug is gekomen en het opnieuw een talgcyste wordt? Of zou het wel weer weg trekken?

Als je had Gegoogled had je al je antwoord gehad.

Ja, dat kan.

Dankje, sorry maar ben echt bang dus ga maar weer naar de plastische chirurg toe

Je kan voor zoiets beter sowieso terecht mij je huisarts of chirurg dan bij ons, gezien wij hier geen kennis van hebben. Ik denk niet dat ze moeilijk zouden doen over een belletje.

Ik heb hem vorig jaar bij de plastische chirurg laten weghalen, kan het ook gewoon bij een dermatoloog?

Zou je het niet liever bij een plastisch chirurg doen?
En ja, ze kunnen terug komen. Gebeurt erg vaak zelfs.

Bij m’n moeder en broer zijn ze allebei nooit terug gekomen en bij mij komt het weer… Erg balen dit, wordt er erg onzeker van… Moet woensdag sowieso in het ziekenhuis zijn voor een plek op m’n been bij dermatoloog dus gelijk even navragen denk ik …

Het is nu nog heel klein, onder m’n litteken is het een beetje opgezwollen…

Je kan beter nu het nog een klein bultje is naar de dokter gaan,
misschien kunnen ze dan voorkomen dat het een talgcyste word

Dankjewel voor je advies! Ik moet woensdag sowieso al naar het ziekenhuis naar een dermatoloog voor het wegsnijden van een plek op m’n been, dit was noodzakelijk! Is het verstandig om na te vragen aan de dermatoloog wat zij adviseren?

Of is dit onverstandig?