Kan echt geen hoofdvraag verzinnen... pleae help me!!

voor profielwerkstuk(vwo) moeten wij een hoofdvraag hebben en deelvragen.
Het moet een onderzoekende hoofdvraag zijn waarop je goed een conclusie kan bedenken(aan de hand van de deelvragen dus)
Wij doen als onderwerp wikileaks/klokkenluiders(media) Dit houd in: mensen die misstanden naar buiten brengen(wikileaks is een site waar mensen dit annoniem kunnen plaatsen) zo zijn er documenten uitgelekt van guantanoma bay en Afghanistan… deze klokkeluiders worden vaak zo geboycot als ze eerlijk zijn geweest of iets naar buiten hebben laten lekken, dat ze soms nergens meer aan een baan kunnen komen. Nou weet ik dus echt GEEN hoofdvraag die ik als onderzoek zou kunnen doen
please help me!

het is gewoon moeilijk om een hoofdvraag te verzinnen met de begeleider die wij hebben, die is zo moeilijk. naja…

Ik had ook een hoofdvraag die begon met Wat is de invloed van …
Dat is wel een hele lekkere hoofdvraag omdat je veel kanten op kan. :slightly_smiling_face:

ja… i know. ik heb eerst havo gedaan, doe nu vwo. Maar die man zat allemaal te zeuren dat het nu veel onderzoekender moet dan op havo. en dat is wel zo… maar hij keurt bijna niets goed. maar het is in ieder geval een goede vraag en idd kan je er veel kanten mee op