Kan dit? Van - brillen glazen naar +?

Hoi, sinds mijn 12e heb ik eigenlijk brillen nu ongeveer acht jaar.

Ik ben begonnen met een sterkte van +0,5 en -1,25 en een sterke cilinder. Ik heb nooit aan die bril kunnen wennen en werd zelfs misselijk van die bril. Daarna nieuwe glazen met een sterkte van -0,5 en -0,75 zonder cilinder en plus glas. In de verte kon ik wel goed zien dichtbij had ik wat moeite aan het eind van de dag. Ik heb nu sinds anderhalf jaar een nieuwe bril met een sterkte van -0,25 en -0,5 met een kleine cilinder.

Ik heb heel veel last om scherp te lezen, zowel papier, als digitaal. Ook kan ik niet goed scherp meer zien in de verte. Ik ben onlangs heen geweest voor een oogmeting en daar kwam uit dat ik rechts +4,75 heb en links +4. Is het mogelijk om van een - sterkte naar zo groote plus sterkte te gaan. Ik ben 20, als ik heel goed mijn best doe dan kan ik het beeld nog wel scherp krijgen maar dat lukt halverwege de dag niet meer. Ook heb ik vaak hoofdpijn en droge ogen.

Ik laat mijn ogen binnenkort nog voor een tweede keer nameten. Maar ik vind het wel raar.

Ik vind dit ook wel een heel groot verschil. Ik zou voor de zekerheid misschien ook eens bij een andere opticien proberen.

Ja dit inderdaad

Vraag een verwijzing naar een oogarts/optometrist :wink:
Mijn ogen accomoderen te goed, dus bij elke willekeurige oogmeting komt een andere sterkte, bij beide ogen. In het ziekenhuis druppelen ze je ogen, zodat je ogen niet meer kunnen accomoderen.

Ik ben vanochtend naar 2 opticiens geweest en één optometrist in verschillende brillen zaken.

Bij Pearl kwam er een + sterkte uit van +3,5 en een cilinder. Bij Eywish kwam er een sterke - sterkte uit van -2,75. En bij de optometrist in een optiek niet verbonden aan een keten. Kwam er + 4,25 rechts uit en +3,75 links. Deze nam echt de tijd en ik kon ook goed zien zonder moeite te doen door die testglazen. Hij vertelde dat ik waarschijnlijk altijd al een + sterkte gehad zou hebben maar dat mijn ogen nog goed genoeg konden accomoderen en compenseren waardoor het nooit eerder is opgevallen.

Ik heb voor volgende week een afspraak gemaakt om nog een meting te doen met druppels en hij wil kijken of prisma glazen ook kunnen helpen omdat mijn ogen niet samenwerken en ik nauwelijks diepte zie. Dus waarschijnlijk heb ik een bril met + glazen nodig.