Kan dit naar een begrafenis?

Ik ben tot nu toe naar nog maar 1 2 begrafenissen geweest die ik me kan herrineren, en daarvan werd er 1 specifiek gevraagd om in het wit te gaan, en 1 om in je normale kleren te komen. (Dus spijkerbroek etc.)

Maarja, nu heb ik maandag een begrafenis, en die mensen zijn best wel netjes enzo. Dus ik zat zelf te denken om een zwart jurkje tot op de knie en met lange mouwen aan te doen, met een zwarte legging en mijn zwarte enkellaarsjes.

Nu zit ik met 2 dingen. Het eerste is dat het jurkje een soort van ronde vorm heeft bij je borsten zodat die best wel uitkomen. Nou zou ik dat eventueel kunnen proberen te verhelpen met een hemdje ofzo?

Maar ook vind iedereen dat de laarsjes er niet onder passen? Het zijn deze laarsjes;

http://i48.tinypic.com/2vbwx0y.png

Maar ik heb niet heel veel anders. Ik heb zwarte pumps waar ik amper op kan lopen, en dat staat ook niet heel charming met een legging. En verder heb ik alleen 2 paar beige laarzen met hak of nightfall uggs o_O

Ik bedoel het niet lullig maar volgens mij maakt het niet uit welke schoenen je aan hebt. Niemand let erop.

Ik kan je niet helpen.
Ik ben nog NOOIT naar een begrafenis geweest. Gelukkig maar.

mensen letten er echt niet op wat je aanhebt hoor. je bent er om te rouwen en afscheid te nemen. maakt niet uit of je schoenen dan matches ofniet.
en voor de rest zou ik me niet uitdagend kleden idd. hempje eronder is slim idee

Ik zou voor laarzen gaan als het regent en je gaat naar buiten de begraafplaats op dan ben je niet blij dat je je hakjes hebt aangedaan, natuurlijk staat het mooier en netter, maar het is geen modeshow(dat laatste werd laatst tegen een vriendin van mij gezegt, we hadden toen ook een begrafenis)

En gecondoleert.

Als je netjes gekleed moet dan moet je daar toch gewoon op letten.

Idd. Niemand zal daar op gaan letten op een begrafenis. Zwart is trouwens altijd netjes.

dit kan volgensmij wel gewoon hoor, het maakt toch niet zo heeel veel uit wat je aan hebt, als je dr maar niet bijloopt als een hoer of een zwerver

Ik heb alleen laarzen met hak, dus zoveel schiet dat niet op :3

Ik vind het wel kunnen hoor :grinning:
Je schoenen zijn juist bijna ‘tuttig’ [maar dan leuk!] en staan hartstikke beschaafd :slightly_smiling_face: [Komt er ook lekker uit, maar ze zijn netjes en niet té.]
En onder het jurkje ewoon een hempje doen als dat staat, en anders misschien een sjaaltje om je nek [beetje losjes nonchalant eroverheen, maar dat het precies voor de eventuele inkijk hangt :wink:], of een vestje erover :slightly_smiling_face:

ik vind het persoonlijk niet zo kunnen eigenlijk.
ik zou dan toch de zwarte pumps aan doen waar je het over hebt, want denk dat je het merendeel toch wel zult zitten en je dus minder last hebt van de pijn in je voeten.

Gewoon zwart. Klaar. Niemand geeft om hoe je er verder uitziet.

Zwart hoeft ook niet perse, iniedergeval niet bij de niet zo traditionele begrafenissen. Ik droeg bij de begrafenis van mijn opa namelijk blauw, maar dat ligt er gewoon aan hoe de begrafenis is.

Dat is vette onzin vind ik.

Het is een speciale gelegenheid dus daar moet je je maar naar kleden! Je gaat toch niet in een camping outift naar een begrafenis toe…? Oke dat is wel overdreven…

Je bewijst de overledenen nog en laatste dienst en ik vind dat je daar ook best netjes voor mag uitzien…

Ik vind het een mooie combinatie! En een hempje is idd erg slim!

met een witte longsleeve, desnoods een zwart sjaaltje erbij en gewoon de schoenen die je dagelijks draagt?
Ik zou er niet te lang over nadenken, tenzij er paparazzi komt natuurlijk xD

Ik heb het alleen over de matching schoenen he. ik zeg ook helemaal niet dat ze in haar camping outfit moet gaan. Maar als ze zich gewoon netjes kleed dan maakt het echt niet uit dat haar schoenen niet matchen. denk dat dat wel op zo een moment het laatste is waar je je druk om moet maken.

m2…

Nou een zwart latex pakje niet hoor…
Maar ik denk dat mensen er inderdaad niet zo erg op zullen letten