Kamp

Heej,

In de zomer zou ik eigenlijk op kamp willen, met paarden lijkt me het leukst. Alleen het probleem is dat ik niet weet of ik moet gaan, omdat ik dan waarschijnlijk alleen zou moeten… (mijn vriendinnen houden óf niet van paarden óf zijn op vakantie) En ik weet niet of het leuk is als ik nog niemand ken…

Dus ik had een vraagje: Is iemand wel eens alleen naar zo’n kamp geweest? En was dat leuk? En weet iemand waar er ergens een leuk kamp is met paarden, waar de meeste mense alleen komen?

Xx :slightly_smiling_face:

haaij,!!
Vroeger, toen ik jaartje of 12 13 was ben ik 2 keer op ponykamp gegaan bij manege poelenburg in Schoorl!! Egt een aanrader!! superleuk daar, je gaat daar ook strandritten doen en door de bossen en duinen!! Maar ik was toen ook alleen gegaan, je ontmoet daar vanzelf nieuwe mensen en er zijn zo veel die alleen gaan! hardstikke leuk!

xx

ten eerste is het in je eentje misschien nog wel leuker! Als je met een vriendin gaat, ga je misschien dan alleen met haar om, als je alleen gaat maak je vanzelf nieuwe vrienden en dat is natuurlijk hastikke leuk! Ik ben zelf wel eens op ponykamp geweest bij een manege, maar dat was meer voor jongere kinderen. Bij vinea (dat is voor jongerenvakanties) kan je ook ponykampen doen, dat lijkt mij heel leuk!

Oke… Jha ik ben 15 en ik heb op internet gezocht naar kampen, maar bij veel paardenkampen is de leeftijd tot 12 fzo. Dat lijkt me niet zo leuk.

Over dat alleen gaan wat Judiith zei, daar d8 ik ook al aan. Als je met een vriendin gaat moet je eigenlijk met haar om blijven gaan…

Komen bij dat jeugdkamp van manege Poelenburgh veel kinderen onder de 13 jaar??
:kissing:

Ik ben ‘vroeger’ 2 keer op ponykamp geweest met de manege waar ik rijd, maar daar kende iedereen elkaar eigenlijk wel… Maar ik denk dat áls je ergens alleen heen gaat je wel makkelijk vrienden maakt :slightly_smiling_face:

ik ben 2 keer bij manege de Burght geweest

en 1 keer bij les cheveux, maar daar vond ik het niet zoo…

ik ben 3 keer op ponykamp geweest denk ik *-)…
Het was errug leuk!.. langs het strand galloperen enz…
echt mooooi! en je maakt altijd vrienden! d’r zijn genoeg meiden die ook alleen gaan!
Succes met zoeken! ik ging naar julianendorp… erg leuk!

Bij de maneges waar ik ben geweest komen ook kleine kinderen,
maar t lijkt me leuker als t vanaf 13 jaar is bijv.

Ik ga dit jaar voor de 5e keer alleen op danskamp, je leert er allemaal nieuwe mensen kennen, dat is toch juist leuk! Maar ik ben 13 (dan 14) dus misschien is dat wel wat anders.

Paardenkamp is echt leuk (bij Simbo dan)
En alleen is geen probleem, want er zijn meer meisjes van je leeftijd die ook alleen maar willen paardrijden.
Maak je niet druk je gaat alleen heen en komt met veel vrienden terug.
(Ik was daar vroeger ook bang voor)

Ik ben in mijn eentje naar de World Jamboree in Engeland geweest voor zo’n 3 weken met daarvoor allemaal kampen ed. Afgelopen zomer ben ik alleen naar de Nationale Jamboree geweest van 10 dagen. als je niet weet wat het is, google je maar even Alleen gaan is denk ik juist leuker dan met iemand samen. Diegene kan jou er namelijk van weerhouden om met nieuwe mensen iets te gaan doen. Het is natuurlijk wel een beetje eng in het begin, want je weet niet met wie je te maken krijgt, maar dat gevoel hebben waarschijnlijk de anderen ook die naar hetzelfde kamp gaan.