Kamp..

Wij gaan aan het einde van dit jaar op kamp. Ik vind dat helemaal niet leuk want ik heb heel erg last van heimwee. 2 jaar geleden in groep 8 gingen we ook op kamp en toen ben ik opgehaald, maar dat was vlakbij. Nu gaan we 4 dagen op kamp wat hier ver vandaan is. Ik zie er echt heel erg tegenop, zelfs gewoon een nachtje logeren doe ik al niet. Het zal allemaal wel leuk worden met vriendinnen enzo zegt mn moeder. Dat is ook wel zo overdag, maar 's nachts gaat het echt niet. Het liefst ga ik niet mee op kamp, ik ga nog liever 3 dagen naar school (weet dat het raar klinkt) Heeft iemand misschien tips? Want ik maak me er nu al druk over. :frowning:

iets meenemen van thuis, vaste tijden zegmaar afspreken om even te bellen?

en je zit in de 2e, dus ik weet niet of jullie 's nachts echt veel gaan slapen, dus misschien word je afgeleid.

Ik weet het, maar ik heb nog meer problemen met slapen enzo… Ik slaap echt super slecht en ben overdag ook heel erg moe. Ik heb ook pilletjes en drankjes enzo om in slaap te komen en 's morgens juist weer een drankje om wakker van te worden. Ik ben ook heel erg verdrietig 's avonds en 's nachts en om daar dan tussen die gezellige boel te zitten… dat lijkt misschien afleiding maar ik vind dat helemaal niks.

Ik ga over 2 weken op kamp, maar ik heb geen heimwee enzo.
maar idd vraag aan leraren of je ´s avonds een keer mag bellen, en smsen. ´s nachts kan het heel gezellig zijn op kamers met je vriendinnen, en bij je vriendinnen hoef je echt niet bang te zijn. als je vriendinnen het ook weten zullen ze er wel rekening mee houden. veel succes maar ook veel plezier, probeer ervan te genieten! :slightly_smiling_face: (Ik ben juist ff blij dat ik bij me ouders weg ben :stuck_out_tongue: , gewoon gezellig met vriendinnen )

ik heb ook een heimwee
dus ik zoek ook tips
sorry

blijf thuis?
maak zoveel mogelijk plezier met je vriendinnen
en wie weet vliegen de dagen om (: