Kamermakeover - welke style?

Ok, het 1001e topic over kamermake-over etc. Heb in alle topics gekeken (óok het inspiratietopic) maar kan niks vinden wat mij kan helpen.

Ik mag dus mijn kamer restylen, maar ik zit vast aan mijn meubels. Namelijk een Burea, kast en boekenkast van de Ikea, in deze kleur

http://www.ikea.com/PIAimages/41494_PE135933_S3.jpg

én zit ik ook nog vast aan zandkleurige vloerbedekking.

Dit mag ik dus niet veranderen, de rest (gordijnen, behang/muren verven, accesoires etc) mag allemaal anders…

Mijn kamer is 16m2, en heeft veel ramen. Dus een vrij lichte kamer.

Nu vraag ik mij af, in welke style kan ik mijn kamer eens helemaal omgooien? Ik verafschuw modern (sorryXD) en houdt van veel ruimte (dus niet te vol) Ik zie veel leuke plaatjes van 'scandinavische’kamers maar ik mag mijn vloer dus niet veranderen, en daar hoort toch echt een houten vloer bij naar mijn mening…

Iemand tips/ideeën?

aangezien niemand reageert zal ik je wel helpen :wink:>
Bij dat hout past misschien een stijl met bloemetjes?
Ik heb zelf ook een zandkleurige vloerbedekking en ik heb een pip dekbed
(lookalike) en dat staat heel schattig.
Maar eigenlijk moet je zelf beslissen wat je leuk vindt
en niet luisteren naar de mening van een ander.
Maarja, succes ermee!

ik ga ook binnekort mijn kamer restylen segmaar, dr word bij mij een muur doorgebroken waardoor k een kamer heb van 24m². ik weetniet of je kamer vierkant/rechthoekig ofzo iets is? maar hou je meubels zoveel mogelijk laag.
misschien kan je je meubels wit verven? dan lijkt je kamer nog lichter en ruimer?
ik zou igg je muren rustig houden met een gebroken wit/ beige achtige kleur. wel lichter dan je vloer igg. voorderest zou ik kiezen voor rustige meubels en muren, en drukke accesoires, zoals tijgerprint,bloemetjesprint of een opvallende kleur.
verder zou ik voor veel licht in je kamer kiezen en luxaflex nemen, die kan je gewoon open draaien naar een gewenste lichtval. siergordijnen kunnen wel, maar zorg ervoor dat se niet te donker worden.

verder zou ik als k jou was, niet meer meubels kopen dan dat nodig is, hoe minder meubels, hoe meer ruimte je hebt en hoe lichter je kamer lijkt.

ik hoop dat ik je heb geholpen.
misschien kan je uit mijn kamern nog een idee halen:

ik neem creme kleurig muren, overal , ik neem een lichte vloer ( zandkleurig ) en al mijn meubels zijn wit en van ikea. verder kies ik voor bruin/grijs/taupe achtige kleuren als accesoires. verder kies ik voor een bed overtrek in een lichte effen kleur voor meer licht en heb ik luxaflex voor mn ramen.

wat je ook kan doen is, de muren tegen over je ramen een spiegel ophangen, dat creeërt nog meer ruimte!

liefs x

Ik heb wel een idee, wacht ik zoek een plaatje voor je op.

http://www.housetohome.co.uk/imageBank/r/romantic-bedroom.jpg