Kamerdeur op slot doen

Hallooo, ik deed dus onlangs mijn kamerdeur op slot en men moeder werd heel kwaad en zei dat ik geen recht heb om mijn kamerdeur op slot te mogen doen.
Ik zei haar dat ik gewoon wat privacy wou, omdat ik daar soms wel eens nood aan heb en ze altijd binnenkomt zonder te kloppen.
Zij vindt nog steeds dat ik geen recht heb op privacy en daarom vroeg ik me af of jullie misschien weten of ik mijn kamerdeur op slot mag doen of niet.

Ik vind dit wel lastig, ik zat ook vaak boven en mijn moeder klopte wel aan. Maar je kan moeilijk tegen je moeder ingaan, je woont onder haar dak, haar regels. Waarom vindt jouw moeder dat jij geen recht hebt op privacy? Kun je misschien eens een gesprek aangaan, als jullie beneden zitten, niet als jij al boven zit en je deur op slot doet. Hoe oud ben je eigenlijk?

1 like

Ik ook. Mijn ouders lieten me echt wel vrij, maar ze vonden het om andere redenen niet prettig dat ik mijn deur echt op slot deed. Ze kwamen nooit binnen zonder eerst te kloppen.

1 like

WTF!

Dat zou ik absoluut never nooit accepteren. Je hebt wel recht op privacy en dat mag je ook aangeven. Kloppen als ze binnen wil komen, en ook wacht totdat je ja zegt, is het absolute minimum. Een deur op slot draaien vind ik ook niet raar. Ik deed dat echt wel als ik even wat ‘me time’ nodig had. Ik denk vanaf mijn 12e of zo dat ik soms echt wel even alleen wilde zijn.

Trouwens, de echte ommekeer kwam toen ze me eens betrapte toen ik met mezelf speelde. Daarna durfde ze nooit weer zonder kloppen binnen te komen. Haha :see_no_evil: Daarvoor hadden we soms ook wel ruzie over privacy.

1 like

Wanneer mijn moeder boos wordt durft ze weleens zulke dingen zeggen. Ze zegt dan achteraf wel dat ze die dingen niet meende maar toch… Ik heb er al veel over gepraat en hoop dat we snel overeen zullen komen. Ik ben trouwens 15.

@Minako ik heb het andersom gehad met m’n moeder dat helpt ook heeel erg voor privacy kan ik je vertellen :joy:

Ik kon m’n kamer niet op slot doen omdat er geen slot in zat. Als ik privacy wilde dan zette ik altijd mijn bureaustoel en wasmand een beetje voor de deur en als er dan onverwacht iemand binnen kwam had ik altijd ruim de tijd omdat ze moesten wachten tot ik net opzij schoof. Kon ik gewoon zeggen dat ik aan het opruimen was.