Kamer van hout.

Hii,

ik heb een “aangebouwde kamer”, dat wil zeggen dat ik een kamer heb die helemaal van hout is en hij heeft echt allemaal schuine wanden. Hij is tamelijk groot, maar door die wanden kan ik niet veel. Ook door het hout is het er vochtig en saai. Ik heb gisteren mijn bureau en bed omgeswitcht en het staat al heel anders. Ook mag ik mijn schuifdeurtjes zwart verven (krijtbord). Maar weet iemand misschien nog iets dat ik kan done om het leuker te maken? D:

xxx

leuk behangetje effen en op twee andere wanden met een patroontje ofzo…
en als het vochtig is lijkt me dat niet erg gezond trouwens… verder geen idee plattegrondje misschien dan weten we hoe het eruit ziet en wat je allemaal in je room hebt wat anders kan.

Dat is het punt, behang gaat niet en verven dus ook niet.

hmm owkee nouja geen idee maar ik zou er even naar laten kijken door een deskundige als het zo vochtig is. dat is niet gezond namelijk. het moet geisoleerd zijn en dna komt er geen vocht binnen, zo wel is dit niet goed voor je gezondheid.
op normale muren, ook houtskeletbouw, moet je gewoon kunnen verven/behangen, is het niet gewoon op de muur dan met behulp van gipsplaten die je erop spijkert en even kit in de naden en dan dat behangt of verft.

We hebben een rieten dak? Sowieso is dit altijd al zo geweest. Geisoleerd is dit huis zeker niet. En dit zijn houten planken hé, niet één stuk ofzo

Oh dat lijkt me best vet! Misschien leuke plaatjes oid en dan vast maken met punaises, en dan je hele muur zo vol maken :grinning:

dat dak maakt nie uit. geen isolatie lijkt mij niet te doen in de winter maargoed… dat zal aan mij liggen.
maar houtskeletbouw is ook neit één stuk hoor :wink: maargoed ik zie echt een soort hutjeopdehei uitbouw voor me. geen idee wat je er aan kunt doen… gordijnen ervoor hangen ofzo…:S

Eh, kan je geen dakkapel nemen :grin: Kost ontzettend veel geld, maar het maakt je kamer zoveel groter en rechter. Overleg eens met je ouders. Deed ik ook met mijn vader en ik krijg er nu 1.

Ik heb al veel posters enzo en ga foto’s ophangen, dat wel, maar het probleem is dat ik door die schuine wanden minder plek heb.

En ik weet het, maar ik ben het gewend. Mijn pa heeft al een houtstuk voor het raam gezet een keer (staat nu aan een wand.), ik heb een elektrische deken, straalkacheltje enz. Het is een huurhuis en ik kan er verder weinig aan doen.
Een dakkapel maakt mijn kamer nog kleiner :wink: het geld hebben we er ook niet voor.

iig bedankt voor de tips

Qua ruimte snap ik je. Je moet proberen om zoveel mogelijk ruimte te benutten die je ‘niet ziet’, bijvoorbeeld onder je bed. Gebruik van die bedlades waar je lakens e.d. in kan stoppen en gebruik ipv van boekenkasten juist boekenplanken. Je het denk ik aankleden met een leuk behangetje, kleed of leuk dekbed. Verf vind ik persoonlijk zelf minder (dat ziet er snel goedkoop en ik-ben-zelf-de-handyman uit). Maar er zijn zat mogelijkheden. Als je trouwens plekken hebt waar het erg laag is om te staan oid kan je daar juist een laag kastje neerzetten of opberg kisten. Kleed het leuk aan door er een soort stilleventje van te maken.

Heb je anders een foto?
Ben wel benieuwd hoe het er uit ziet…want kan me er niet echt een voorstelling van maken.

Is het hout ehm bruin? Want, dan zou je 't het eventueel wit kunnen schilderen, dan lijkt het al gauw ruimer. En een dakkapel maakt je kamer niet kleiner, want dan zou het een domme uitvinding zijn :wink:

Ik ben nu bezig met een plattegrondje tekenen, maar dat ziet er niet goed uit. Ik maak vanmiddag even foto’s als het weer ingericht is, zegmaar. ^^
En ik heb wel één bedkastje, zegmaar, zo’n rolding. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ja, hout is bruin maar mag je dat schilderen dan? Met een huurhuis?

En jawel, we hebben het bekeken, de apel zou mn kamer kleiner maken

-

ik zou het in elk geval niet ZWART verven… daar word een donker, vochtig, houten hok nog kleiner enzo van…

ik zou veel met foto’s doen en de inrichting.
vriendin van mij had ook ongeveer zo’n kamer, met schuine muren.
ik had er altijd het gevoel alsof ik in een hutje zat op vakantie haha.

@ twilightlife
jammer dann :stuck_out_tongue_winking_eye: een van mn lievelingskleuren is zwart, en heb zojuist twee schuifdeurtjes krijtbord geverfd.

De vloer opschuren zodat ie oud lijkt, en dan de muren lichtroze en gebloemde gordijntjes. Maar nu ik lees dat je erg van zwart houdt zal mijn idee je vast niet aanspreken :stuck_out_tongue:

Zet een vochtvreter in je kamer, dat scheelt een hele hoop! Gewoon te koop bij winkels als de blokker, marskramer, action enzo.

ben benieuwd naar je foto’s/plattegrond
ja je mag wel verven in een huurhuis hoor.
Ik zou wit doen dan, lijkt het ruimer. en misschien een vochtvreter
idd. dat was wel een goed idee.