kamer opruimen.....

ik moet nu dus mijn kamer opruimen maar ik kan het nooit netjes houden heeft iemand tips?

+ me schoolboeken slingeren ook altijd rond ik zet ze met opruimen in mijn kast maar als ik uit school kom pleur ik het altijd weer op de grond dus tips zijn welkom haha

koop maand of iets waar je spullen kan op bergen met etiket ofzo

Zet ze in je kast zou ik zeggen -.-

Hoe moet ik daar nu tips over geven. Je moet jezelf gewoon zover krijgen dat je ze in de kast zet.

Vaste plek voor spullen en meteen dingen opruimen als je ze gebruikt hebt.

Kwestie van zelf discipline.

Erg herkenbaar. Op dit moment probeer ik mijn kamer zo netjes mogelijk te houden. Ik zet alles meteen weer terug en elke avond ga ik even na of alles nog netjes op zijn plaats staat.
Het is absoluut geen automatisme bij mij en ik moet er écht aan denken en moeite voor doen, maar het is mogelijk.

Dat heb ik dus precies het zelfde…

Voordat je gaat slapen alles terug op zijn plek zetten. Als je het goed bijhoud is het elke avond zo gebeurd!

dankje voor tipss :slightly_smiling_face:

meer tips zijn welkom

Ik kan best een geordende kamer hebben… als ik wil :’)

Maar ik moet een keer in de week verplicht opruimen want dan komt de schoonmaakster en anders kan ze niet schoonmaken.

Ik heb niet echt tips :stuck_out_tongue_winking_eye:

Vroeger stelde ik altijd eisen, toen ging het ook nog niet vanzelf en moest en had ik dus de afspraak om voor het iets doen me kamer netjes te krijgen, bv ik wou op de computer dat mocht dan nog niet als ik nog niet me kamer had opgeruimt, nu gaat het altiojd vanzelf en is het zelfs zo geworden dat ik niet kan leren en slapen met roep om me heen dus dat mijn kamer altijd netjes is, Het is ook altijd handig als je vaste plekjes hebt voor dingen, zoals je schooltas en je boekn.
Ik zet bijvoorbeeld me boeken altijd in één plek in me kast als ik thuis van school kom en ik hang me tas standaart om me bed.

ja dat is wel handig inderdaad, helaas heb ik geen bed om me tas aan te hangen maar er is vast wel een andere plek:P