Kamer opruimen (tips?)

Hii
Ik ga deze week mijn kamer he-le-maal opruimen.
De laatste tijd heb ik daar (gek genoeg) heel veel zin in.
Een supernette kamer…
Maar heeft iemand nog tips? Of een stappenplan ofzo?
X

Als mijn slaapkamer écht een zooi is dan zet ik altijd mijn stopwatch op 5 minuten en ga dan in die 5 minuten zo snel en zoveel mogelijk proberen op te ruimen. Na die 5 minuten is het dan ineens een stuk makkelijker om door te zetten. Misschien is dat een beetje raar, maar werkt voor mij wel!

Via Google kun je heel veel tips vinden.

Ik begin eerst met wat het meeste tijd kost, m’n bureaulades. Ik pak dan een vuilniszak, en gooi al het papier wat ik niet meer nodig heb weg. Dan sorteer ik alles netjes en neem ik ook gelijk m’n lades af met een natte doek.

Daarna heb ik nog een dressoir, met in de eerste lade alleen maar make-up. Ik gooi weg wat over de datum is, of gewoon niet meer te gebruiken is. En ik maak ook de bodem van die la schoon. Want daar ligt meestal veel vuil op.

Je hoeft je hele kamer niet in één dag op te ruimen. Je kunt het werk ook over meerdere dagen verspreiden.

Ik heb dezelfde tactiek haha:)

Toen mijn kamer echt nog een zooi was, maakte ik stapeltjes.
Stapel was / papier / boeken / losse rommeltjes / etc.
Dan werkte ik het per stapel weg en dat ging ook altijd wel snel!

Tegenwoordig is mijn kamer bijna altijd netjes, dus als ik moet opruimen dan is het een kwestie van schoolwerk opruimen en was in de kast leggen.

Kijk even op deze blog van girlscene… http://www.girlscene.nl/p/17951/zo_blijft_jouw_bureau_schoon

Dit inderdaad.
En dit soort bakken (als je een kastje hebt waar het in past) is ideaal om je kamer opgeruimd te krijgen. Je kan alles netjes in de bakken leggen.