Kamer opgeruimd houden?

Hee allemaal,

Ik heb dus een probleem.
Want ik heb een kamer die echt. Écht een troep is.
En mijn vader flipt hem helemaal als hij mijn kamer ziet en zegt dan dat ik hem moet opruimen, en dat wil ik ook wel, maar (en nee, dit is geen smoes ofzo, ik weet ook gewoon niet hoe ik het doe… -.-) ik krijg het gewoon niet voor elkaar om het opgeruimd te houden. Het is elke week weer een troep. Het zijn vooral kleren, maar ik heb geen poef of iets waar ik mijn kleren op kan leggen, dus het moet óf in de kast of ik moet het aandoen.
Heeft iemand misschien tips over hoe ik het beste mijn kamer opgeruimd kan houden? Kijken jullie 's avonds hoe je kamer eruitziet of wat doen jullie?

Danku!
xxx

Mijn klerenzooi in mijn kamer komt ook letterlijk van de kleren. Wat ik doe is alles op mijn bed/bureau leggen en één keer per week, op vrijdag, stop ik alles terug in de kast of ik gooi het in de was. Kies gewoon één dag in de week waarop je je troep opruimt, zet je muziek aan, de ramen open en doe je kamer.

Je moet het gewoon in je systeem zien te krijgen dat je je kleren de avond nadat je ze uit doet of in de wasmand gooit of ergens anders opruimt. Zo heb je geen last van slingerende kleren in je kamer. En voor de rest van je spullen kun je opbergdozen kopen, dan kun je alles gewoon daarin gooien en ziet het er meteen een stuk opgeruimder uit en vind je het ook nog makkelijker terug. Het is denk ik ook een kwestie van discipline.
Mocht het toch niet lukken kun je één vaste dag in de week plannen waarop je je kamer opruimt, dan blijft de rotzooi een beetje beperkt zegmaar.

hee, herkenbaar haha

Kan het ook al jaren niet. gewoon niet, nja jammer dan :’)

Ik gooi ook alles op de grond, soms ook gewoon tijd te kort.
Ik doe gewoon standaart vrijdagmiddag/avond mijn kleed uit het raam hangen, bed verschonen, stofzuigen, alle kleding opruimen en een doekje over de kastjes. En een geurkaarsje aan.
Moet altijd vroeg werken zaterdag dus ben toch vrijdags altijd thuis savonds.
dat werkt voor mij lekkerr, chaotisch en geordend zijn is geen goede combi :stuck_out_tongue:

Bij mij is 't ook al erg, we hebben wel een schoonmaakster die ruimt 'm 1 keer in de week uitgebreid op. :slightly_smiling_face:

Ik heb ook een schoonmaakster maar die poetst alleen , dus alles moet piekfijn opgeruimd zijn…

Ik herken het kan mijn kamer ook nooit opgeruimd houden.

Mijn kamer is echt altijd opgeruimd. Als ik iets uit me kast pak en ik heb het niet nodig leg ik het altijd gelijk terug. Hetzelfde met andere dingen, ik ruim, als ik er klaar mee ben, gelijk op.

als je nooit rommel maakt, dan hoef je ook nooit op te ruimen.
de gouden tip voor mensen die een hekel hebben aan opruimen.

Hmm, herkenbaar…

Ik ben heel erg perfectionistisch dus mijn kamer móet van mezelf altijd opgeruimd zijn haha! Maar wat bij mij erg helpt is bijvoorbeeld, velen als ze dan een outfit moeten uitkiezen voor die dag dan gaan er eerst 5 shirtjes aan en uit waardoor die dus vaak op het bed gegooit worden. Trek aan wat je wilt en ruim de rest direct weer op in je kast. Vaak heb je ook kleding die niet 100% fris meer zijn, dus die je niet zomaar terug legt in de kast, maar die je nog wel een keer aan kan, die kleren hang ik altijd aan dit blauwe haakje hieronder. er zit een draadje aan die in het plafond zit met 3 haakjes aan dat blauwe ding waar ik de kleding dus aanhang die nog wel een keer gebruikt kunnen houden. Voorderest móet ik op zondag mijn kamer stofzuigen, je hebt er vaak geen zin in, maar het is eigenlijk zo gedaan. Als je gewoon een vaste dag dan aanhoudt voor het even opruimen en stofzuigen van je kamer is makkelijk te doen : ) Voorderest is het het makkelijkst om je kamer écht opgeruimd te houden als je ook echt alleen maar dingen in je kamer hebt die je nog gebruikt of echt mooi vind in je kamer. Dus troep, zoals blaadjes die je niet gebruikt, opgedroogde nagellak, oude kapotte kleren etc: allemaal opruimen en weg doen! En voordat ik ga slapen ruim ik altijd even mijn bureau op en belangrijk is ook wel dat je voor alles een apart plekje zoekt. Mijn schoenen zet ik bijvoorbeeld standaar zo gauw ik ze uit doe in een hoekje, mijn nagellak zit in één mandje, make-up ligt in één apart mandje etc. wow heel verhaal! succes en hoop dat je er wat aan hebt gehad haha!

samenvatting van mijn vreselijk lange lul verhaal:

• Ruim de kleding die uit de kast komen of nog helemaal fris zijn metéen weer op in je kast
  • Koop een haakje, bijvoorbeeld die ik hier heb, waar je kleren aan kunt hangen die niet 100% fris meer zijn, maar nog wel een keer aangetrokken kunnen worden.
  • Neem een vaste dag aan waarop je je kamer even goed opruimt en schoonmaakt.
  • Alle onzin dingen, troep of dingen die je toch nooit meer gebruikt weg doen of weggeven!
  • Ruim , voordat je gaat slapen, even snel een beetje je kamer op, dus even je bureau opruimen en evt kleren die op je bed liggen etc.
  • Neem een vaste plek voor alles. Schoenen op één plek, nagellak op één plek, boekjes / blaadjes op één plek. Zo houd je alles georderd.

http://i44.tinypic.com/30m0jnr.jpg

Jaloers ;p
Mijn kamer is ook altijd een troep, hoe fijn het ook is als ik hem heb opgeruimd, na een week is het weer een rommel.