Kamer krijgt weinig zonlicht

Hallo allemaal,
Ik wilde jullie even wat tips vragen.
Mijn kamer is niet erg groot en vangt alleen 's ochtends zonlicht op. De rest van de dag is het dus erg donker in mijn kamer. Ik heb 2 langere muren, twee kortere. Éen van de langere muren is behangen met een (niet hele donkere) paarse kleur met metalic lila barok erop. De overige muren zijn lila geverft. Ik heb spijt van deze kleuren, omdat mijn kamer dus zo donker is en dit zijn ook nog een ‘koude’ kleuren. Nu mijn vraag;
Heeft iemand tips waardoor mijn kamer wat gezelliger kan worden? En wat lichter?
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
:slightly_smiling_face:

misschien een spiegel tegenover je raam hangen? Dat weerkaatst het licht misschien een beetje.

Hmm, kan ik wel proberen ja.
Hangt al wel een spiegel schuin tegenover mijn raam, dat helpt niet in ieder geval.
Bedankt voor de tip. :slightly_smiling_face:

De lila muren misschien wit verven? Lijkt het meteen lichter en vaak ook ruimer.

kaarsjes en van die sfeerlichtjes die een beetje geligoranje licht geven maken t iig wel gezelliger

Veel lichten?
Dus niet alleen een bureaulampje en een plafondlamp, maar ook wat kleine lampjes of een staande lamp?

Ik zou toch die muur wit verven.

• Muren wit/gebroken wit/beige verven & als het mogelijk is kan ook een lichte vloer uitkomst bieden.
  • Een spiegel tegenover je raam kan ook veel helpen zoals hierboven al aangegeven werd.
    -Goede lampen die zoveel mogelijk natuurlijk licht nabootsen (desnoods even laten informeren bij een lampenzaak)
  • Glans werkt ook licht weerkaatsend dus glansverf op je meubels of metalen meubels (maar daar moet je ook van houden)

Klopt, en dan is laminaat vaak ook nog mooier dan vloerbedekking. Sinds ik een lichte kleur laminaat heb lijkt mijn kamer ook veel lichter en groter.

Bedankt allemaal! :slightly_smiling_face:

veel spiegels, gezellige lampjes en kaarsjes, vooral niet te vol/druk inrichten, meubels/accecoires in lichte kleuren, lichte kleur gordijnen/vloerkleed. :slightly_smiling_face: